Pandu Melalui Lebuhraya Ini, Perjalanan Dari Malaysia Ke India Mungkin Kurang Dari Seminggu

Trending

Pandu Melalui Lebuhraya Ini, Perjalanan Dari Malaysia Ke India Mungkin Kurang Dari Seminggu

Bermula hujung tahun depan, anda mungkin boleh memandu dari Malaysia ke India dalam masa kurang dari seminggu. The Economic Times of India baru-baru ini melaporkan sebuah lebuhraya sepanjang 1,400km kini dalam pembinaan.

Advertisement

Lebuhraya itu akan menghubungkan daerah Mae Sot di Thailand ke Moreh di India. Duta India ke Thailand, Bhagwant Singh Bishnoi berkata 73 jambatan di Myanmar, yang dibina lebih 70 tahun lalu ketika Perang Dunia ke-2, akan dibaik pulih dengan dana dari India supaya kereta boleh melaluinya dengan selamat.

Beliau juga berkata apabila kerja baik pulih siap dalam masa 18 bulan, lebuhraya itu boleh dibuka untuk digunakan dari ketiga-tiga negara itu.

Jarak dari Bukit Kayu Hitam ke Mae Sot lebih kurang 1,500km. Ini bermakna perjalanan dari sempadan Malaysia ke Moreh, India hanya lebih kurang 3,000km.

Sumber : http://www.nst.com.my

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.