Written by AbangNara | August 14th, 2019

Pejam celik pejam celik, kita sudah pun berada di bulan Ogos untuk tahun 2019 ini. Fuh!!! Pantas sungguh masa berlalu kan? Sepanjang tahun ini, macam-macam telah terjadi di dunia selebriti Malaysia. Ada selebriti yang kahwin, ada yang bercerai, ada yang kantoi curang, ada yang dapat anak dan macam-macam lagilah. Tentunya ada tertanya-tanya apakah 5 gosip paling pedas setakat ini di BeautifulNara.com dari Januari 2019 sehingga Jun 2019 kan?
gosip terhangat beautifulnara

First thing first, bila sebut “pedas”, tentu kita terus terfikir tentang cili padi. Ha, bercakap pasal cili padi, anda kena tahu tentang Digi CILI PADI yang membolehkan korang meMAKSIMUMkan aktiviti bergosip dan membawang di BeautifulNara dengan Internet Tanpa Had dengan bayaran tak sampai RM1/sehari pun untuk semua ini. Fuh, hebat kan?

digi cili padi

Ok jom kita tengok senarai 5 gosip paling pedas macam cili padi untuk tahun 2019 dibawakan khas untuk anda oleh Digi CILI PADI:-

1. PU Abu cerai isteri untuk kahwin dengan janda

PU ABU

Dengan statusnya sebagai seorang peserta program Pencetus Ummah, tindakan PU Abu yang menceraikan isterinya untuk berkahwin dengan kekasih lamanya memang mengejutkan netizen. Rata-rata mengutuk perbuatan tersebut dan mempersoalkan ilmu PU Abu di dalam bab rumahtangga kerana melakukan sesuatu yang terkutuk di dalam Islam. Turut menerima tempias beberapa orang rakan PU Abu yang mengambil pendekatan mendiamkan diri apabila diminta memberikan komentar tentang isu ini. Bila member buat hal, semua diam seribu bahasa. Bila selebriti lain buat kecoh, dia yang paling cepat keluar surat teguran.

2. Video pemenang Dewi Remaja Haneesya Hanee di kelab malam tersebar

pemenang dewi remaja

Baru sahaja dinobatkan sebagai juara Dewi Remaja, sebuah video Haneesya Hanee sedang berseronok di kelab malam telah tersebar. Apa yang lebih mengejutkan, video tersebut dikatakan sengaja disebarkan oleh rakan Haneesya kerana tidak berpuas hati dengan kemenangan tersebut. Akibatnya, gelaran juara Haneesya ditarik balik di dalam satu sidang media dia mana dia diminta menyerahkan “crown” yang telah diserahkan kepadanya. Fuh, from hero to zero terus!!!

Tak boleh hidup tanpa Facebook, Twitter dan Instagram? Digi CILI PADI berikan MAXIMUM SOCIAL untuk ketiga-tiga applikasi ini dengan hanya RM15 sahaja untuk tempoh 30 hari.

digi maximum social

3. Fizo Omar dan Mawar Karim bercerai

fizo omar bercerai dengan mawar karim

Desas-desus keretakan rumahtangga Fizo Omar dan Mawar Karim yang bermula selepas kedua-duanya dilihat menyambut hari raya Aidilfitri secara berasingan akhirnya berakhir dengan penceraian. Ada netizen yang menyatakan campurtangan ibu Fizo Omar sebagai punca penceraian ini, namun perkara tersebut telah pun dinafikan. Penceraian ini memang menyedihkan kerana pasangan ini dilihat pasangan sempurna, dengan kedua-duanya begitu tabah menanti bertahun-tahun lama mendapatkan cahaya mata.

4. Aliff Aziz curang lagi
aliff aziz kantoi curangKu sangkakan panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Siapa sangka selepas kantoi dengan melakukan hubungan dengan Oktovia Manrose, Aliff Aziz sekali lagi membuat perangai dan curang terhadap Bella Astillah buat kali kedua pada tahun ini. Pendedahan tersebut telah dilakukan oleh Bella sendiri yang terlalu kecewa dengan sikap suaminya itu. Akhirnya, mereka berdua telah pun bercerai dan Bella kelihatan lebih tenang dan gembira menjalani kehidupan solo. Sementara itu Aliff Aziz dilihat seolah-olah hilang pedoman dan gila talak selepas meluahkan ingin kembali kepada Bella menerusi laman sosialnya.

5. Filem Misteri Delaila arahan Syafiq Yusof tiru filem Vanishing Act

kontroversi misteri dilaila

Pada mulanya, mereka yang telah menonton filem arahan Syafiq Yusof yang berjudul Misteri Delaila telah melahirkan rasa kagum dengan kehebatan filem tersebut. Namun selepas kira-kira seminggu ditayangkan, ada pihak yang mendedahkan bahawa filem tersebut ditiru bulat-bulat dari filem Vanishing Act yang telah ditayangkan sekitar tahun 1986. Berdasarkan bukti video, boleh dikatakan ia sama 100%. Walaupun diasak untuk memberikan penjelasan, sehingga ke hari ini Syafiq Yusof masih berdiam diri dan tidak memberikan sebarang komen.

Data asyik habis sebab anak kaki YouTube? Dengan Digi CILI PADI, anda bukan sahaja dapat Unlimited YouTube, malah ada MAXIMUM MUSIC dan MAXIMUM GAMING untuk layan lagu dan main PUBG tanpa sebarang gangguan!!! 

digi maximum gaming dan maximum music

Jadi tunggu apa lagi? MAXIMUMkan kuasa membawang anda di BeautifulNara dengan Digi CILI PADI. Maklumat lanjut layari http://bit.ly/2yQViMM.

 
Written by AbangNara | August 14th, 2019

Walaupun belum ditayangkan, telefilem Demi Tuhan Aku Bersaksi yang diterbitkan oleh suami Yana Samsudin iaitu Fadzil Zahari telah dikritik dan dikecam dengan teruk sekali oleh netizen. Telefilem yang menampilkan Syafie Naswip sebagai seorang pengamal LGBT menimbulkan kontroversi selepas seorang ustaz mendakwa drama tersebut menghina institusi tahfiz tanpa menontonnya terlebih dahulu.

demi tuhan aku bersaksi

Susulan cemuhan tersebut, pihak penerbit telefilem ini telah menjemput Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri, Dr Kamilin, Pengerusi Institusi Tahfiz Selangor, PU Hafiz dan ramai lagi ilmuan agama untuk menonton drama ini agar segala tohmahan tersebut dapat disangkal. Agak menyedihkan apabila Yana Samsudin telah memaklumkan bahawa ahli keluarganya turut sama dihina, dicaci dan dihukum masuk neraka kerana drama ini. Sampai sebak Yana Samsudin dibuatnya.

Perasaan sebak, hiba dan syukur bersilih ganti dirasai sepanjang tayangan tertutup di pejabat Mufti Wilayah Persekutuan. Sejak naskhah drama itu dijadikan polemik, pelbagai kecaman dilemparkan kepada seluruh produksi, terutama suami, Fadzil Zahari selaku penerbit.

Ada yang masih tidak berhenti mencemuh, malah menuduh kononnya kami tidak berbuat apa-apa, sedangkan pelbagai usaha kami lakukan untuk mencari jalan penyelesaian. Saya difahamkan, Radio Televisyen Malaysia (RTM) sudah berulang kali mengadakan tayangan untuk panel dalaman dan pengkritik menilai setiap sudut penerbitan drama itu.

Apabila berpeluang bertemu dengan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri dan wakil agensi lain, hati saya terusik mengenangkan keikhlasan mereka membantu kami

yana

Keputusan sama ada telefilem ini boleh ditayangkan atau diharamkan bakal diketahui tidak lama lagi. Namun menurut Dr Kamilin, telefilem ini tidak mempunyai unsur negatif seperti yang dibangkitkan. Kata beliau:-

Babak Hamid berada di pondok tahfiznya hanya pada awal cerita ketika menggambarkan situasi Hamid yang berusaha mencari ruang buat dirinya bertaubat. Saya tidak melihat ada unsur ‘serangan’ pada institusi tahfiz. Buli memang wujud pada mana-mana tempat yang masih ‘melekat’ budaya buli pelajar baru. Saya kira ramai bersepsi sedemikian kerana gambar berserban seperti kes Polis Evo 2 sebelum ini.

demi tuhan aku bersaksi

Netizen sekarang ini begitu cepat membuat kesimpulan sendiri tanpa melihat bukti sepenuhnya terlebih dahulu. Malah lebih menakutkan ada yang berani mereka cerita walaupun tidak tahu hujung pangkal dan tidak berada di tempat kejadian. Semua ini sanggup dilakukan semata-mata untuk menjadi viral, tanpa memikirkan impaknya kepada orang lain. Sekurang-kurangnya kalau nak bagi kritikan, kenalah tonton telefilem ini terlebih dahulu. Jangan sekadar bagi pendapat berdasarkan informasi yang terhad. Tak gitu?

Written by Bella | August 13th, 2019

Bukan mudah sebenarnya untuk menjadi seorang pengacara, lebih-lebih lagi untuk program yang disiarkan secara langsung dan popular. Sekali sahaja tersilap cakap, pasti akan menjadi perhatian dan dikecam.

khai bahar

Itulah yang berlaku kepada penyanyi Khai Bahar yang baru-baru ini menggantikan tempat Neelofa sebagai pengacara dalam program hiburan popular MeleTOP.

Jang Han-Byul

Ketika sedang wawancara peserta Big Stage dimana penyanyi Korea Selatan iaitu Jang Han-Byul turut serta, Khai dilihat memanggil Han-Byul dengan panggilan ‘Si Korea’ dan hanya bercakap dalam bahasa Melayu sepanjang masa, membuatkan jejaka Korea itu sangat keliru.

Si Korea je dia panggil? Biadab

khai bahar rasisnetizen kecam khai baharKhai Bahar Jang Han-Byul

Tindakan Khai itu dianggap rasis oleh sesetengah pihak dan rata-rata netizen turut bengang dengan apa yang berlaku. Sebagai seorang hos, Khai sepatutnya menghormati dan cuba untuk berkomunikasi dengan baik bersama artis jemputan agar mereka merasa selesa.

Wakil Han-Byul tampil berikan

penjelasan, tiada isu besar yang

timbul dan Han-Byul tidak terasa

dengan sikap Khai

jang han byul meletopbig stage koreajang han byul meletop

Mungkin juga Khai tidak sengaja bersikap sebegitu, terlalu gemuruh kerana pertama kali mengacara. Apa-apa pun, pihak Han-Byul pun sudah berikan kenyataan dan ini cuma satu salah faham sahaja dan tiada isu besar yang timbul. Harap dengan penjelasan tersebut, netizen jangan lagi berbalah yer.

Sumber Berita : Luqman & Kamsyera

Written by Bella | August 13th, 2019

Benar kata orang, sekeping gambar boleh memberikan tafsiran berbeza mengikut cara pemikiran dan pandangan individu.

elvina mohamad

Niat pelakon Elvina Mohamad untuk bergurau akhirnya memakan dirinya sendiri apabila dituduh mendera anak lelakinya, Karl Mateen yang berusia lapan bulan.

Memuat naik foto kaki dan tangan anaknya diikat menggunakan pita pelekat, rata-rata netizen mengatakan perbuatan Elvina itu tidak bertimbang rasa dan seakan menganiaya anak kecil yang tidak tahu apa-apa.

elvina mohamad dera anak

Namun, Elvina tampil mempertahankan diri dan menjelaskan dia tiada niat mendera anaknya sendiri seperti yang didakwa.

Tak sangka apabila saya post gambar itu di Instagram, ia menjadi isu besar. Siap kaitkan saya dengan orang lain kerana dera anak. Mereka ini sangat melampau! Takkan lah saya nak dera anak saya sendiri, ia hanya gurauan. Kapsyen itu sahaja sudah menunjukkan yang saya hanya bergurau. Takkan lah mereka tak boleh nak fikir?

elvina mohamad dera anak

Lagipun saya guna pita pelekat hospital dan dia gelak sahaja. Tak mungkin saya nak buat benda yang tak betul? Saya bukan bodoh sangat sampai nak dera anak sendiri, nak bagi anak sendiri terseksa. Saya pun pelik, saya upload  hanya untuk bergurau pun mereka nak jadikan isu besar.

Pada masa yang sama, Elvina tidak gentar sekiranya ada pihak yang mahu melaporkan perkara itu kepada pihak polis kerana dia tidak melakukan apa-apa kesalahan. Dia sememangnya enggan terlalu ambil pusing dan melayan isu yang tidak masuk akal.

Sumber Berita : mStar Online