“Orang Macam Ini Pun Ada?”, Wanita Dedah Sikap Jelik Sesetengah Pelanggan Di Pasar Raya

Trending

“Orang Macam Ini Pun Ada?”, Wanita Dedah Sikap Jelik Sesetengah Pelanggan Di Pasar Raya

Setiap kali saya membeli barang dapur di pasar raya Tesco, saya pasti akan mengamuk dengan sikap kiasu sesetengah pelanggan yang gemar mengupas kulit bawang, sayur bunga kobis dan yang sewaktu ditukar kandungan atau barangan yang lebih mahal.

Advertisement

Suatu hari itu, saya berhajat mahu mencari mentol lampu yang terang. Terdapat banyak pilihan dari jenis LED jenama Philips hinggalah ke jenama Tesco itu sendiri. Mentol yang paling murah adalah jenama Tesco, tetapi ia tidak dapat bertahan lama.

Jadi saya membuat keputusan untuk membeli mentol jenama Philip. Mujur saya nak cuba terlebih dahulu. Bila saya buka kotaknya, di dalam kotak bukannya mentol Philips, tetapi mentol jenama Tesco.

Jelas sekali ada pelanggan yang tidak bertanggungjawab telah mengambil mentol yang mahal itu dan diletak dalam kotak jenama Tesco yang dijual dengan harga murah, agar pelanggan terbabit hanya perlu membayar dengan harga murah selepas diimbas di kaunter.

Saya terpaksa membuka setiap kotak bagi memastikan mentol di dalamnya adalah jenama Philip 9 watt atau paling kurang 6 watt. Sekurang-kurangnya enam otak jenama Philips yang saya periksa, mengandungi mentol jenama Tesco. Geram sungguh saya dibuatnya!

Malangnya pada hari itu, tidak ramai kakitangan Tesco yang bertugas dan saya terus keluar tanpa membuat sebarang aduan kepada kakitangan Tesco seperti mana yang saya biasa lakukan.

Saya kasihan dengan para pelanggan lain yang tidak tahu apa-apa mengalami kerugian selepas mentol yang dibeli, bukanlah mengikut jenama yang tertera di luar kotak.

Begitu juga dengan telur ayam. Saya telah melihat bagaimana golongan manusia ini hanya menukar penutup plastik telur dan membayarnya dengan harga murah.

Saya berharap pihak Tesco dapat menutup bungkus telur dengan ketat agar tidak dapat dibuka dengan mudah atau pasang CCTV di setiap lorong pasar raya mereka.

Saya tidak pernah melihat kejadian seperti ini berlaku di Cold Storage atau Bens. Mungkin golongan pelanggan yang tidak bertanggungjawab seperti itu tidak akan menjejakkan kaki mereka ke dua tempat seperti itu. Eee! Geramnya!

Saya berdoa agar anak cucu saya tidak akan melakukan perkara seperti ini bila dia dewasa. Tak ada kelas atau budaya langsung.

Sumber : Nik Elin Nik Rashid

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

2 Comments

  1. Redvine

    December 14, 2016 at 3:13 pm

    biase lah sikap kiasu ni selalu nye BANGSA CINA…
    kt mana2 pun ade mcm ni…

  2. Buru_Chaga

    December 14, 2016 at 12:09 pm

    kenapa tak buat repot ?

    buat aduan online atau adu kan kat fb tesco malaysia kan lebih mudah