“Omg Bestnya Rasa Block Diorang Nih” – Wardina Safiyyah Sekat Selebriti Ada ‘Follower’ Berjuta Tapi Tak Tunjuk Solidariti Palestin

Hiburan

“Omg Bestnya Rasa Block Diorang Nih” – Wardina Safiyyah Sekat Selebriti Ada ‘Follower’ Berjuta Tapi Tak Tunjuk Solidariti Palestin

Pelakon dan juga personaliti TV, Wardina Safiyyah memaklumkan dia telah mengambil keputusan untuk menyekat akaun Instagram selebriti yang membisu soal Palestin.

Dalam hantaran Instagram, Wardina juga meminta pengiktunya untuk menamakan selebriti yang tidak bersuara mengenai konflik tersebut.

Advertisement

Saya rasa kita patut sekat artis muslim tempatan yang tidak bersuara langsung untuk berlaku adil. Namakan mereka.

Mereka perlukan anda untuk menyembah mereka. Kita tidak perlukannya. Berkongsi tentang betapa kayanya dan hebatnya kehidupan mereka tidak menjadi perhatian kita.

Sekurang-kurangnya kongsilah satu perkongsian. Sekurang-kurangnya kesedaran atau sesuatu berkaitan.

Tambahnya lagi, dia juga berasa seronok menyekat akaun akaun selebriti yang didakwa tidak cakna dan mengambil peduli mengenai isu kemanusiaan yang berlaku di Palestin.

Why do you follow people like this? Sudahlah korang. Come on. Million of followers but not a single post. Do we live on the same world? Do you not see what I see?

I don’t even follow them but I’m blocking anyways. Sometimes I stop to see what they post but ok… block. I don’t care, I’ll do my part and be proud of myself! Omg best nya rasa block diorang ni.

Dia juga sempat memberi nasihat kepada netizen untuk tidak lagi menunjukkan sikap taksub terhadap selebriti-selebriti ini.

“Sejujurnya zaman berubah. Fokus pada perkara yang penting. Ubah! Sertai pergerakan. Perkasakan diri anda. Tamatkan pemujaan dan ketaksuban terhadap selebriti. Untuk kebaikan,”  tulisnya lagi.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

naim daniel
4 weeks ago

"Pung Pang Kau Suruh Orang Boikot Atas Nama Islam, Tapi.." - Naim Daniel Dikritik, Didakwa 'Backup' Rakan Artis

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Instagram

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...