Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Nur Sajat Mengaku Buat Pembedahan Tukar Jantina, Perjelas Kontroversi Tangan Bergari Tempoh Hari

Sajat

Jika sebelum ini pengusaha kosmetik terkenal, Sajat atau lebih dikenali sebagai Nur Sajat menafikan bahawa dia telah ditangkap dan dimasukkan ke dalam lokap setelah videonya yang memaparkan dia sedang menangis sambil tangan bergari tular di media sosial, dia dilihat telah tampil membuat pendedahan tentang apa yang sebenarnya berlaku tempoh hari.

SajatSumber : Instagram Nur Sajat 

Sajat menerusi siaran IGTV di Instagram miliknya iaitu @nursajat23 telah menceritakan bahawa dia telah diperlakukan sedemikian rupa oleh Pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan turut ditahan di Pusat Penahanan Sementara, Kuala Kubu Bahru.

Advertisement

Apa yang menjadi kekesalan pengusaha kosmetik ini adalah apabila merasakan dia telah dilayan dengan buruk dan tidak wajar meskipun sudah tampil memberikan kerjasama untuk siasatan pihak JAIS.

Untuk info, Sajat telah disiasat susulan laporan yang dibuat pada 23 Ogos 2018 yang lalu di mana dia telah mengenakan pakaian wanita ketika majlis doa selamat yang diadakan di Wisma Nur Sajat, Seksyen 16 Shah Alam.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nur Sajat (@nursajat23)

Advertisement

Penjelasan SajatSumber : Instagram Sajat  

Dipendekkan cerita, Sajat memberitahu bahawa pihak JAIS seolah-olah telah melengah-lengahkan urusan surat jaminan dan turut menyebabkan kecederaan serta digari sehingga mengalami bengkak di bahagian badan kerana bergelut untuk mempertahankan diri.

Namun yang lebih menarik perhatian adalah, Sajat telah meluahkan perasaan kesal kerana didiskriminasi sesetengah pihak hanya kerana penampilannya sebagai wanita.

Sumber : Instagram Sajat  

Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman turut berkongsikan pendapat netizen menerusi laman sosialnya. Meninjau ruangan komen, ramai yang berpendapat bahawa layanan kurang baik yang diberikan JAIS adalah tidak patut kerana Sajat hadir dengan cara baik dan memberi kerjasama untuk membantu siasatan.

SUMBER : Instagram Nur Sajat
PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

10 Comments

  1. tecit

    January 13, 2021 at 9:28 am

    patotla kondifen je tayang p***t flat xde balls. Allahuakbar. semoga Allah buka pintu hati die utk taubat. btol ckp caprice. wpun kau bg mkn org ke, tp still itu xmenghalalkan perbuatan kau tukar jantina, menyerupai jantina lain. sebijik plakk mcm cerita saka harimau yg rusdi ramli belakon dgn maya karin tu. scene kat bank tu. pastu scene nk g tukar jantina dlm ic kt jpn. mcm movie came true.

    xsalah kot kalau die dtg pkai sluar slack yg longgar biase. kemeja longgar biase. still ok xdelah ketat metat menyerupai wanita. at least kemeja n sluar slack tu pakaian unisex.

  2. Anonymous

    January 13, 2021 at 9:26 am

    Yg salah berpunca dari ibu bapa sajat..kurang didikan agama dari kecil..tak melarang dengat sungguh2..tak tegas..mungkin ibu bapa dia ada buat teguran tapi ketegasan tu tak kuat..apa lagi kalau sudah macam ni..sajat sudah kaya…ibu bapa sudah terisi dengan duit penuh oleh sajat…kesalahan sajat umpama tak ada salah pun..mustahil lah kalau ibu bapa yg tegas membiarkn anak dia bercinta sesama jenis.mbiarkan anak dia bedah sana sini setiap inci bentuk badan macam perampuan betul.sudah pihak jais ambil tindakan sumpah keturunan.tak malu ke?

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top