Novel Harry Potter Edisi Pertama Ini Bakal Dilelong Bermula Harga Rm 214,000

Trending

Novel Harry Potter Edisi Pertama Ini Bakal Dilelong Bermula Harga Rm 214,000

Sapa yang tak kenal dengan filem animasi Harry Potter? Semua orang tahu kehebatan filem dunia magis. Mungkin anda salah seorang pengumpul novel Harry Potter sejak keluaran pertama pada tahun 1997.

Melalui laman lelongan Bohhams, novel pertama yang ditulis J.K Rowlings, Harry Potter and The Philosoper’s Stone yang diterbitkan pada tahun 1997 mungkin akan terjual dengan harga USD 52,000 hingga USD 78, 500 dimana jika ditukar dengan wang Malaysia menjangkau harga lebih daripada RM 300,000.

Advertisement

Anda boleh semak sekarang jika novel yang anda kumpul itu cetakan edisi pertama.

Sebagai salah satu barang lelongan dalam kategori “Fine Books, Manuscripts, Atlases and Historical Photographs”, novel ini dianggap unik kerana mempunyai beberapa kesalahan ejaan yang dianggap unik buat para pengumpul.

Lelongan ini akan bermula pada hujung bulan ini. Jika novel anda mempunyai novel serupa dengan apa yang pihak lelongan akan jual, anda sangat bertuah!

 

Sumber: CNN Indonesia

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...