February 16th, 2012

Selepas menawan Malaysia dengan drama Tentang Dhia, Nora Danish akan sekali lagi beraksi bersama Adi Putra untuk filem Aku Terima Nikahnya. Abang Nara rasa gabungan dua pelakon ini sahaja sudah cukup untuk gegarkan pawagam nanti. Tak sabar pulak rasanya nak tengok mereka berdua berganding di dalam filem ini.

nora danish

Nora Danish nampak sungguh menawan sekali semasa majlis doa selamat pelancaran filem Aku Terima Nikahnya. Dengar-dengar cerita Nora Danish sudah pun mempunyai kekasih hati yang baru. Semoga perhubungan Nora Danish dan si dia akan berakhir ke jinjang pelamin. Nora Danish pun dah menginjak umur 30-an tahun ini.

Lagi beberapa keping gambar Nora Danish semasa majlis doa selamat filem Aku Terima Nikahnya dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar MIG Online.

nora danish

nora danish

nora danish

nora danish

nora danish


96 responses to “Nora Danish Semakin Menawan Semasa Majlis Doa Selamat Filem Aku Terima Nikahnya”

  1. fasha gemok says:

    i hate fasha… nora cntek, lawa…ape la si jejai pndang fasha tue..buruk n hodoh..nk kata ISLAM x mcm islam..

  2. nora kaki maki says:

    haha. nora ni comel la, nak kata lawa tak, dia punya tengkuk berlapis ada line2. comel aah! aku dr sekolah convent kajang dulu, nora ni senior aku, dia ala2 budak gangster n gang2 hot kat sekolah.. dia kemain suka cari gaduh dgn gang2 hot perempuan org lain.. haha. dgn aku tk la, dia dok hbs menjerit kat canteen nk gaduh sesam perempuan.. alahai kak… sedih na tgk! hahaha.. tak caye sudah. masa tu dia kecik lg, comel je, pakai baju lipat2 pinafore pny tgn.. jalan dgn gang satu kumpulan ramai2. salah sikit, kena marah.. hahaa suka buli junior pulak tu. hahaha

  3. mizz umie says:

    APA ITU KOLAGEN? Merupakan sejenis protein yang bermolekul makro. Kolagensangat penting untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit.Kolagen terdapat dalam kulit, tulang dan gigi.Isoflavone merupakan bahan utama dalam ekstrak protein soya,struktur molekulnya hampir sama kepada estradiol, iaitu sejenisestrogen yang dirembeskan oleh tubuh manusia. Ia merupakansejenis phytoestrogen (estrogen tumbuhan) yang memainkanperanan penting dalam memelihara kesihatan tubuh wanita.Fungsi utamanya seperti:
    Memperbaiki kerosakan kulit.
    Anti penuaan.
    Memperbaiki masalah gangguan haid.
    Melegakan sindrom menopaus (putus haid).
    Mencegah osteoporosis ( pereputan tulang ).
    Mencegah penyakit kardiovaskular dan servaskular ( otot dan saraf ).
    Mencegah kanser payudara.
    Meningkatkan kualiti kehidupan seks.

    FUNGSI-FUNGSI KOLAGEN
    Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan
    Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Lebih dari 71% protein dalamsel-sel kulit terdiri dari kolagen, di mana berkait rapat dengan pertumbuhan,pemulihan dan nutrisi kulit. Sebagai tambahan, kolagen mempertingkatkanpenghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkandan membuat kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkankedutan dan mencegah proses penuaan.

    Memulihkan masalah kulit
    Apabila kolagen disuntikkan ke dalam kulit yang terluka,maka ia akanmenstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan kekulit. Kolagen sangat efektif untuk memulihkan masalah kulit seperti parut,pengecutan epithelium, kedutan dan garis-garis halus.

    Mencantikkan dan menyuburkan rambut
    Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut.Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepadaepidermis serta rambut dan kuku. Kekurangan kolagen dapat menyebabkan rambutkelihatan kering dan bercabang, kuku ,menjadi kusam dan mudah pecah.

    Menegangkan payudara
    Kesan kolagen untuk menegangkan payudara sudah pun diketahui umum. Payudarasebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak,yang merupakan peranan sebagai penyokong bagi pembentukkan payudara. Kolagenmerupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak
    dengan protein polisakarida untuk membentuk satu jaringan yang kuat untukmenyokong dan menegangkan payudara agar cantik dan menawan.

    Melangsingkan badan ketika tidur
    Pembakaran lemak adalah proses yang diperlukan untuk melangsingkan badan.Kolagen hidrolisis dapat meningkatkan proses pembakaran lemak, tetapi harusdijalankan dalam keadaan tidur. Dengan mengambil kolagen hidrolisis, anda dapatmelangsingkan badan semasa tidur.

    Menguatkan tulang
    Penyatuan kolagen yang secukupnya adalah penting untuk membentuk kerangkatulang yang kuat. Oleh itu,kolagen juga dikenali sebagai kerangka tulang. Masalahosteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca dari kehilangan kolagen yangmembentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium,magnesium dan fosforus hanya 20%. Pengambilan kalsium tambahan sebenarnyatidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan kolagen yangmencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal, dan juga dapatmemperlambatkan osteoporosis.

    Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmen
    Kolagen dapat merapatkan sel-sel dan mempercepatkan pembentukan sel-sel baru.Dengan fungsi ini, secara efektif dapat mencegah pengumpulan pigmen dan racun,membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.

    Melambatkan proses penuaan kulit
    Kolagen penting untuk memelihara kecantikan dan keceriaan kulit. Gejala-gejalapenuaan secara wajar semakin ketara apabila usia meningkat kerana kandungankolagen dalam kulit semakin berkurang dan kulit yang mengalami kekurangan airakan mengakibatkan kulit kering dan kusam

  4. akubukanartis says:

    cantiknye rambut nora…

Loading...