“Next..” – Lelaki Ini Dakwa Gelaran ‘Datuk’ Suami Fouziah Gous & Eina Azman Pula Palsu?

Hiburan

“Next..” – Lelaki Ini Dakwa Gelaran ‘Datuk’ Suami Fouziah Gous & Eina Azman Pula Palsu?

Jika sebelum ini kecoh di media sosial mengenai gelaran ‘Datuk’ yang dimiliki suami Heliza Helmi, iaitu Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman didakwa palsu dan tiada dalam senarai nama sistem istiadat rasmi.

Sehingga kini, media hiburan tempatan masih gagal mendapatkan sebarang jawapan dan kenyataan daripada pasangan selebriti itu.

Advertisement

Semalam, kecoh pula apabila seorang individu mendedahkan bahawa suami Eina Azman dan Fouziah Gous turut tidak tersenarai dalam senarai nama mereka yang memiliki darjah kebesaran itu.

DatukSumber : Facebook  

Tulis individu tersebut, memang ramai orang ‘membeli’ gelaran Datuk dan nama mereka kebanyakan memang ada dalam senarai istiadat.

Cuma aku jadi jijik bila nak pakai dato, tapi nak pakai dato scam. Biasanya diorang beli juga. Diorang beli dekat broker dato scam la. Mungkin murah sikit.

Setelah melakukan semakan, individu itu mendakwa senarai nama istiadat itu tidak mengiktiraf Datuk Kaiser Gurmeet Abdullah dan Datuk Zhafran Md Yusof sebagai pemegang darjah kebesaran yang sah.

check datukSumber : Facebook  
check datukSumber : Facebook  

Aku tak tahulah sama ada mereka yang kena scam (tipu) dengan scammer jual gelaran Datuk atau kita yang ditipu. Bagaimanapun aku dah semak dan tiada. Kalau korang semak ada, beritahulah aku.

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen tidak terkejut dengan pendedahan itu dan turut berasa hairan dengan sikap sesetengah selebriti dan individu yang gemar membazirkan duit dengan membeli gelaran Datuk.

Macam-macam gila ada, gila nak jadi dato, gila nak jadi dato seri.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

NAsha aaziz
2 bulan lalu

"Tak Nampak Macam Umur 51!" - Persis Anak Dara, Netizen Kongsi Tips 'Nasha Aziz' Awet Muda

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Facebook

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

2 Comments

  1. Anonymous

    October 3, 2022 at 8:02 am

    malu lah wei pkai gelaran yg x dikurniakan. just because ada duit, bkn maknanya boleh sewenang2 beli pangkat
    sbb tu ada byk dato2 bodoh mcm alifsukri dan vida. igt asal ada duit je, boleh beli dunia?
    jgn enable kan fenomena bodoh.
    malaysia ni dh terlalu byk kebodohan

  2. anonymous

    October 1, 2022 at 10:31 am

    tak kesah lah pangkat dato mereka tu palsu ka tak janji diaorang duit kepok2 dik engkau dah lah cemburu hasad dengki satu hal, duit ada ka kepok2 dik…jgn iri hati dik

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...