February 2nd, 2020

Sebelum ini usahawan kosmetik penuh kontroversi, Nur Sajat sudah beberapa kali menyatakan hasratnya untuk menunaikan ibadah umrah. Setelah sekian lama, akhirnya impiannya itu tercapai dan dia baru-baru ini berpeluang untuk menjadi tetamu Allah SWT menjejakkan kaki ke Tanah Suci bagi mengerjakan umrah bersama keluarga dan rakan-rakannya.

sajat umrah perempuan

Sajat seolah-olah cuba mendedahkan identiti sebenarnya biar pun tidak dijelaskan secara terperinci tetapi dia mengakui dirinya antara wanita bertuah. Jiwanya adalah seorang wanita.

sajat umrah perempuan sajat umrah

Menerusi akaun Instagram, Sajat meluahkan rasa syukur ke hadrat Ilahi segala urusan ibadahnya dan keluarga di Tanah Suci berjalan lancar serta dipermudahkan. Betapa dirinya merasa terharu dan menyedari keindahan agama Islam.

Namun, apa yang menjadi persoalan netizen adalah penampilan Sajat semasa menunaikan umrah, sebagai seorang wanita lengkap dengan telekung dan bukannya dalam ihram.

sajat umrah

Malah, ramai juga yang keliru apabila dua lagi rakan Sajat yang dipercayai ‘Mak Nyah’ turut menjalani ibadah dalam kalangan jemaah wanita. Tindakan mereka itu seakan mempersendakan agama.

 

Macam mana boleh lepas masuk Makkah?

sajat umrah perempuan

Mempersendakan agama

sajat umrah sajat umrah sajat umrah

Semoga mendapat hidayah

sajat umrah sajat umrah sajat umrah perempuan

Siapalah kita untuk menilai niat seseorang melakukan ibadah, biarlah itu antara mereka dengan Allah SWT apatah lagi sehingga hari ini status jantina Sajat masih lagi menjadi teka-teki. Doakan yang baik-baik sahaja dan semoga satu hari nanti pintu hati mereka terbuka untuk berubah.


6 responses to “Netizen Persoal Sajat Tunai Umrah Sebagai Jemaah Wanita?”

  1. Anonymous says:

    Tak taubat lagi Nyah…..

Loading...