Written by Bella | December 3rd, 2019

Kisah rumah tangga Da’i Nik Ahmad Farhan Nik Mohamad berkahwin kali kedua dengan seorang janda anak lapan mencetuskan kontroversi hangat. Rata-rata netizen mengecam tindakannya berkahwin lagi sedangkan isteri pertamanya sedang sarat hamil anak kedua mereka.

dai farhan kahwin janda

Menurut Farhan dia pernah dipelawa oleh 18 orang wanita yang berhasrat untuk menjadi isteri keduanya sebelum ini, tetapi dia terpaksa menolak kerana tidak ada keperluan untuk berkahwin lagi. Namun, dia tidak mempunyai kekuatan untuk menolak takdir dan ketentuan Allah SWT yang sudah menetapkan jodohnya dengan wanita ke 19 yang kini sudah bergelar isteri keduanya.

dai farhan

 

 

Apa yang membuatkan netizen lebih marah dan menyampah ialah apabila Farhan mengatakan pertalian cintanya dengan isteri kedua diibaratkan seperti kisah cinta Nabi Muhammad SAW dan Khadijah.

“Tak layak samakan dengan kisah

cinta Rasulullah”

dai farhan kisah cinta nabi muhammad

dai farhan kisah cinta nabi muhammad

“Pergi Makkah cari perempuan atau

buat ibadah?”

dai farhan kisah cinta nabi muhammaddai farhan kahwin jandadai farhan

Respon Da’i Farhan

dai farhanSudah memberikan penjelasan secara ikhlas dan jujur. Farhan berkata, dia enggan terus melayan kecaman dan kata-kata negatif yang dilemparkan kepadanya.

Terdahulu, Farhan menegaskan isteri pertamanya itu berfikiran terbuka mengenai konsep berpoligami kerana wanita itu sendiri pernah meminta Farhan untuk berkahwin dengan rakannya sendiri. Tiada langsung timbul isu perkahwinan keduanya itu tidak diredhai oleh isteri pertamanya. Apa yang viral sebelum ini adalah fitnah semata-mata.

37 responses to Netizen Menyampah Dengan Kenyataan Da’i Farhan, Samakan Dengan Kisah Cinta Rasulullah SAW

  1. cicak kubing says:

    Haahahahhaaaaa..anonymous 12:57pm..komen kau sungguh win..Lol..

  2. Anonymous says:

    Hahahahahahahahaha

  3. Anonymous says:

    muka macam cicak padang pasir kurus keding, tolong lah sedar diri omg geli nya aku tgk

  4. amoi says:

    itu nabi..jgn samakan diri ko dgn Nabi la..Nabi x nikah semasa siti khadijah masih hidup..Baginda x duakan isteri pertama..lepas siti khadijah wafat, barulah baginda nikah lg..org mcm ko, dah la bini tgh sarat..ko kawin lain tanpa kerelaan..mcm ni dipanggil ustaz? dasar penunggang agama..kalau muka plg lekeh mcm aroon aziz ke gagah la jgk 18 org tu nak..ini mcm ko?hahahaha..

    itu la kan..org kata…selalu yg suke buat taik dgn bini ni mst jantan tu muka pecah rumah…yg kebykkan ensem, alhamdulillah masih setia n kekal dgn isteri..

  5. seven says:

    puiii…mana sama.siti khadijah sah2 isteri pertama nabi yg tak pernah dimadukan semasa hayatnya bersama nabi.setelah siti khadijah wafat barulah nabi berkahwin lg.tau ke farhan ni kisah nabi betul2?

Tinggalkan Komen Anda Di Sini