April 30th, 2019

Setiap ibu bapa mempunyai cara mereka tersendiri, seperti baru-baru ini, Datuk Seri Aliff Syukri bertindak merotan anak perempuannya, Qadeja El Zahra yang berusia 9 tahun kerana membuka tudung. Niatnya cuma ingin anaknya menjadi seorang wanita bermaruah.

Ada yang menyokong cara Aliff mendidik anaknya itu, namun ada juga netizen yang tidak bersetuju dengan tindakan tersebut. Kata mereka, Qadeja masih lagi kecil dan belum lagi baligh. Tidak mustahil cara yang kasar dan keterlaluan akan membuatkan anak itu trauma.

Bukan itu sahaja, Aliff juga dikecam masih lagi sempat untuk merakam anaknya dalam kesakitan dan memuat naik video tersebut di media sosial.

Bak kata pepatah, Menjaga seorang anak perempuan lebih susah daripada menjaga sekandang lembu. Sebenarnya setiap ibu bapa berhak untuk mendidik anak mereka ke arah lebih baik dengan cara yang berhemah juga. Mungkin Aliff tidak perlu pun memuat naik video tersebut sehingga timbul pelbagai salah faham. Apa pendapat anda?

Sumber Berita : Twitter


74 responses to “Netizen Kecam Aliff Syukri Rakam Video Rotan Anak Sampai Birat Kerana Buka Tudung”

  1. muak says:

    kalau si fasha sandha belum kawin berdukong2 dgn bkn muhrim kemain sokong lg..siap kata romantik..sbb mkn produk kurus keluaran dia tu kan?

  2. f says:

    Hamba duit. Money is King.
    Sampai macam ni sekali kau sanggup buat kat anak demi duit.
    Lepas ni apa ye? Buat video isteri kau kena rogol?
    Semoga bila kau dah tua, anak kau tak buat video kau jadi pengemis pulak.

  3. Bunga says:

    Aku pernah kena dera teruk sebab perkara gama tak tentu pasal. Aku memberontak sampai sekarang pudar harapan terhadap apa2 pun.. byk yg akan salahkan aku. Aku hanya manusia biasa. Kekerasan is not the answer. Didikan ikhlas is the key. Kekerasan hanya digunakan penganas2 kejam seperti pengeboman di NZ & Srilanka.

    • Bobo mesti di sula says:

      Bab bab agama ni tak boleh paksa ..mesti dtg dari dlm hati sendiri ….
      Bapa kalau dah bahalul jadi mcm ni lah …

      Yg si bini (mrs clown tu ) boleh biarkan saja ….

  4. Bobo mesti di sula says:

    Aliff bangang hang dok joget dgn bobo nak tetek boleh pulak ..hang tu yg patut kena sula

  5. Noname says:

    Bodoh ke apa..upload pukul anak bagai…
    Aib la budak tu sampai besar…
    Tak semesti apa yg mak kau ajar dulu sesuai skrg..pijak anak ..my god ..oh bonda..
    Mak kau pn bertudung bkn umur 9 thn..

    Kaya tak semesti power n perfect..
    Cuba terangkan kenapa Allah suruh tutup aurat dn ayat al quran berkaitan..
    And kenapa bapa Qadijah tak berdosa wlu terkinja2 dgn pondan2..
    Yg ni x guna pula alasan mak dia ajar kinja2 cmtu..
    Ada hadith2 berkaitan seksaan rambut yg lemah n palsu..
    Buat rujukan..jgn ikut2an dn anak jadi mangsa
    To show the world i m attention seeker..
    Yes,.hak dia nk ajar anak..
    Sebelum upload betulkan diri sendiri dulu dari sifat takbur..menunjuk2..over acting..
    Saya bertudung..anak2 bertudung n menjaga aurat tanpa perlu suruh pn..apalagi paksa..pergaulan sekeliling membentuk siasah…
    Sorry to say..rotan bkn segalanya untuk mengajar or mendidik seperti yg di laung2 kn..
    Yg kita ambil selama just kulit..pakaian luaran..
    Klu kau faham kau tu muslim takdenya post terlompat2 dgn pondan2 aksi lucah..
    Hidup ni tak yah menunjuk sgt dn tak yah hipokrit lah..

Loading...