March 14th, 2012

Agak lambat Abang Nara mendapat tahu mengenai kehadiran pelakon filem Ketika Cinta Bertasbih iaitu Oki Setiana Dewi ke Kelantan minggu lepas. Kehadiran Oki adalah untuk menghadiri Program Hari Hiburan Islam anjuran kerajaan Kelantan. Oki sempat bertemu dengan Menteri Besar Kelantan malah sempat mengikuti kelas pengajian kita oleh Tuan Guru Nik Aziz.

oki setiana dewi

Paling menarik, Oki Setiana Dewi sempat mendeklamasikan sajak yang selepas program Bicara Selebriti. Sajak seperti di bawah ini menceritakan tanggapan Oki Setiana Dewi terhadap negeri Kelantan.

oki setiana dewi

Oki Setiana Dewi yang sememangnya bercita-cita menjadi artis semenjak kecil pernah membatalkan hasrat tersebut apabila mula memakai tudung pada usia 16 tahun. Namun begitu ternyata rezeki Oki Setiana Dewi masih terbuka luas walaupun bertudung apabila ditawarkan untuk berlakon filem Ketika Cinta Bertasbih. Kini selain berlakon, Oki Setiana Dewi turut aktif menulis dan aktif berkongsikan pengalamannya di ceramah-ceramah.

oki setiana dewi

Lagi beberapa gambar Oki Setiana Dewi dengan membaca entri ini sepenuhnya.


oki setiana dewi
oki setiana dewi
oki setiana dewi
oki setiana dewi
oki setiana dewi
oki setiana dewi
oki setiana dewi
oki setiana dewi


125 responses to “Negeri Kelantan Seindah Namamu – Puisi Daripada Oki Setiana Dewi, Pelakon Filem Ketika Cinta Bertasbih”

  1. agnis says:

    simpel bos makasih infonya

  2. dewi says:

    indahnya ciptaan Allah.. dia ni bukti yang nak jadi artis, pelakon tak perlu dedah aurat. masih terserlah cantiknya kan? tak payah make up 10 inci, baju sendat tak cukup kain, rambut macam karat lori sampah dan berposing peluk sakan dgn jantan.

  3. minah says:

    cermin diri sendiri lagi baik!

  4. pasbu says:

    oki. oklaa.
    yg spoil ada nik castro. cacat segalanya.

  5. cattaleya says:

    kalau la org2x kelantan tak terlalu ’emo’ dlm segala hal, rasa nyer…cde la org nak menghina ,mencaci dan merendahkan martabat dieorg…. tapi sebaliknyer.. tgok negeri brunei. alhamdulillah… xde bencana.aman damai… :)

    • full name says:

      cam ne la x emo dik…. sebab sorang org klate jahat abez di benci nye sluruh rkyat klate n pemimpin3 nye.. contoh, isu apek, sebab apek playboy abez jantan klate di katanye playboy. tp isu norman hakim yg gatal tu x der la pulak nk ckp org pahang gatal… lg fasha sandha, x der r n ckp sumer pompuan pinang tu gatal2.. cer bygkan law norman hakim n fasha sandha tu klate… komfirm2 akan kuar isu kenegerian… itu la masalah kami org2 klate.. its not easy to be klantanese but we r ready to go more…. insyaALLAH!!!!!!!!

    • meme arrr says:

      betul3….
      sebab sorang yg busuk, habis yg lain terpalit bau. Tp yg peliknya juz kelantanese jer yg kena gtu.
      kalu org johor jahat, takde la pulak main isu kenegerian ni..
      skeptikal betullah manusia ni semua.

Loading...