May 8th, 2019

Kisah penghijrahan pengarah drama terkenal, Michael Ang yang sudah memeluk agama Islam lebih setahun lalu mendapat reaksi yang sangat positif daripada netizen. Mereka berdoa agar Michael kekal istiqamah.

Disebalik perjalanan beliau untuk bergelar Muslim, Michael memberitahu pelakon dan pengacara, Neelofa pernah cuba untuk mengislamkannya.

Neelofa meminta Michael membaca surah Al-Fatihah. Bagaimanapun, kata Michael ketika itu beliau sudah pun memeluk Islam cuma tidak diketahui ramai.

Rata-rata netizen memuji tindakan Neelofa itu yang melakukan kerja mulia berdakwah dan penrah cuba berusaha membimbing rakannya itu ke arah kebaikan mendalami Islam.

Sama-sama kita doakan agar Michael kekal tabah dan kuat dalam mendalami Islam dengan lebih lagi selepas ini, terus istiqamah.

Sumber Berita : Youtube Official Ria X

15 responses to “Neelofa Pernah Cuba Islamkan Saya – Michael Ang”

  1. Popo says:

    Org buat baik, kenapanya nk dicondemn? Mmg kalau dah xsuka semua benda jadi salah ka? Hati hitam!

  2. Anonymous says:

    Syukur alhamdulillah di lahirkan bukan dalam bangsa melayu,bangsa ne banyak je masalah dia tengok orang lain memang keturunan dorang kan

  3. Alan says:

    #neelofang jge2 lopak army everywhere

  4. Anonymous says:

    saya juga pernah menyarankan beberapa kwn sy yg non muslim utk memeluk agama islam…siap kwn sy sorg yg non muslim ni baca doa mkn…setakat perkataan insyAllah…MasyaAllah…Astarghfirullah mmg biasa dorg sebut…

  5. alfie says:

    Untung Michael , sekarang boleh lah pakai gown selalu…er sorry jubah! ;-)