February 12th, 2019

Sekarang ini sedang panas dengan isu artis membuka tudung, buat Neelofa yang juga telah hampir lima tahun berhijrah merasakan beliau belum cukup layak untuk memberikan komen lanjut mengenai perkara itu.

Menurut Neelofa, beliau juga tidak sempurna, imannya juga pasang surut tetapi bila beliau terasa dirinya rapuh serta semakin jauh dari landasan Allah SWT, beliau akan cuba untuk mendekatkan diri dengan agama.

Siapalah saya untuk ‘judge’ mereka ini semua. Lebih baik saya fikir positif agar rakan artis tidak terus tertekan. Dah banyak kita lihat artis-artis jauh tersasar kerana tekanan daripada netizen. Jadi, saya tak nak termasuk dalam kumpulan netizen yang memberi kata-kata cemuhan dan negatif dan menjauhkan lagi diri mereka (artis) dengan agama Islam.

Iman saya pun ada naik turun, sama dengan orang lain tetapi bila saya rasa jauh dengan Allah SWT saya akan mendekatkan diri dengan agama dan berzikir.

Agak sukar untuk memberikan sebarang komen mengenai isu sensitif seperti menutup aurat dan keputusan seseorang untuk membuka tudung. Setiap orang mempunyai pandangan berbeza, namun jangan pernah memberikan sokongan dan mendoakan yang baik-baik agar satu hari nanti individu itu akan kembali berhijab.

Sumber Berita : MHE TV


57 responses to “Neelofa Kongsi Rahsia Untuk Terus Istiqamah”

  1. Anonymous says:

    ramai yg lagi layak berbicara utk isu istiqamah….
    lofake & lozouk berpisah tiada…. nak makan pun suka pegi kedai bau arak
    yg masih xtau ke penjilat ke.. elok lah g lah jilat sampah sarap sepanjang highway g balik kelantan… sinonim kelantan & perangai pengotor tu…

  2. Anonymous says:

    batak abis… kt kelantan xde restoran bole jual arak… smpi kl asek2 visit restoran bersusun arak… sangap bau2 lantai arak.. perangai khinzir terlepas kandang

  3. anak bahetot says:

    majlis penyucian diri ke ni?
    kalau majlis kt masjid tu merata publisiti lopa bagus sejuk mata memandang
    malam punya majlis arak kt belakang bersusun..takde plak publisiti merata.
    hahahah
    hai lobatak n lobenakssss

  4. acar1611 says:

    tanyelah pendapat ustazah ke yg mmg betul2 elok istiqamahnye .. takat lopa ni xyahlah kot sbb diri sendiri pun x betul .. aurat pun x sempurna cover, nmpk lg leher, rambut, kaki .. bila ditegur pki skin colour inner ..

  5. Anonymous says:

    mentang2 tahun khinzir.. menjadi perangai khinzir tu… lofake
    asek2 interview oleh penjilat pasal istiqamah…. penjilat tu xtau lofake ni suka g resto jenis lantai bau arak… lofake ni suke sgt bau air haram…
    jenis reporter bongok.. ramai lagi artis istiqamah bertudung elok yg penting xvisit resto jual arak

    • F says:

      You ada allergy dgn Lofa ke? Macam dasyat dah sakit you ni. Ke you terliur gian nak minum arak tapi tak berani nak beli so ternampak botol bersusun je naik gila mcm orang kena rasuk? Risau lah ada orang mcm ni. Pasal artis je pun. Relax.

Loading...