Nama Tengku Cleopatra Haidar Tiada Kaitan Dengan Ratu Firaun – Que Haidar

Hiburan

Nama Tengku Cleopatra Haidar Tiada Kaitan Dengan Ratu Firaun – Que Haidar

Pastinya anda semua mengetahui yang nama anak perempuan Que Haidar dan Linda Jasmine ialah Tengku Cleopatra Haidar. Anak kedua pasangan ini telah dilahirkan pada bulan April lepas. Pemberian nama Cleopatra telah menimbulkan persoalan kepada orang ramai kerana ianya dikaitkan dengan nama seorang ratu Firaun.

tengku cleopatra haidar

Advertisement

Namun Que Haidar yang telah ditemui oleh wartawan Mstar Online memberitahu yang persoalan tersebut adalah tidak masuk akal sama sekali. Menurut Que, nama tersebut telah dipilih daripada bahasa Greek yang menggambarkan seorang wanita cekal dan berkepimpinan tinggi. Kata Que:-

Semasa membuat pemilihan nama itu saya dan isteri langsung tidak terfikir tentang kaitan nama itu dengan seorang ratu Firaun sebaliknya lebih tertumpu kepada gambaran seorang wanita yang tabah dan cekal dalam kehidupannya. Apabila orang mengatakan saya memberi nama yang tidak elok kepada anak, ia satu tuduhan yang tidak betul. Ibu bapa tidak akan berbuat demikian malah kita sentiasa mahukan yang terbaik buat zuriat kita.

tengku cleopatra
Pemilihan nama Cleopatra telah dilakukan oleh Que dengan persetujuan daripada isterinya sendiri. Bagi Que, apa yang penting ialah didikan yang diberikan mampu menjadikan anaknya mempunyai pegangan agama yang kuat. Kata Que:-

Saya sendiri yang iqamatkan anak-anak saya dan mereka adalah seorang Islam. Apa yang lebih penting bagaimana anak-anak saya dibesarkan dan bukannya pada nama.

Diharap dengan penjelasan ini, tiada lagi sesiapa yang mempersoalkan hal ini lagi di masa hadapan. Tak sabar rasanya nak melihat kecomelan Tengku Cleopatra Haidar yang bakal ditunjukkan di dalam majlis cukur jambul dalam bulan Syawal ini. Confirm cute mute punya.

P.S: Super Kampung Style – parody terbaik Oppa Gangnam Style.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

123 Comments

  1. apo kono ngan ko ni jang oi........

    August 30, 2012 at 3:31 pm

    betol lah org ckp…..ape ade dengan name…..cube tgok pelakon pempuan tu ape namer…..rebecca al -islam….omputeh+arab = perangai haramjadu…..haha….
    tp name cleopatra ni kurang elok que haidar oi……..ingat asal-usul cket…dr felda taib andak kan….toksah ikot omputeh sgt ler…..letak name kmpung pun sedap per…..melor ke…..bunga citra lestari ke….melati ke…..ni ratu firaun ko pilih…..gler ke ape?besok cmne nak talkin tu…..x pe la….pasni make sure bg didikan agama yg elok ye….bia name anak busuk tp perangai elok…..nak tuka pon susah dah kat jpn ti…..

  2. tengkujuh

    August 30, 2012 at 2:19 pm

    Tengku la kata kan,,.. tengku dari Felda Taib Andak! kahkahkahkah!! gila glamer!

  3. whosebadsinbad

    August 30, 2012 at 6:33 am

    Biarla anak dia, biar dia yg pilih…lagipun kejayaan & kebaikan anak bukan dari nama yg dipilih org tua…banyak org yg nama “Mohd” menjadi pemadat…tau mcm2 la, ada juga “Siti” banyak muslihat…cuba cek cakap? Yg utama cara mendidik serta doa dari ibu/bapa…stop & think about it.

  4. Anonymous

    August 30, 2012 at 12:24 am

  5. nur

    August 29, 2012 at 10:10 pm

    mcm xde nama lain nk bagi…adoii

Loading...