Nam Ron Bimbang Menteri Kurang Cerdik Ganti Maszlee Malik

Hiburan

Nam Ron Bimbang Menteri Kurang Cerdik Ganti Maszlee Malik

Peletakan jawatan Dr Maszlee Malik sebagai Menteri Pendidikan Malaysia terus menjadi bualan hangat ramai. Rata-rata netizen tidak bersetuju dengan keputusan tersebut dan berkata sepatutnya ‘menteri lain’ yang harus letak jawatan dan satu petisyen juga telah dilancarkan mendesak Dr Maszlee mengekalkan kedudukannya.

nam ron

Advertisement

Perkara itu turut mendapat perhatian pelakon dan pengarah, Nam Ron yang meluahkan rasa bimbang seandainya seorang pemimpin yang gemar mengikut telunjuk atau kurang cerdik bakal mengisi jawatan tersebut.

Nam Ron berpendapat, landskap politik di Malaysia pada masa kini diwarnai oleh generasi yang disifatkannya seperti “lembu dicucuk hidung”.

nam ron maszlee malik

Khamis lalu, Dr Maszlee dalam satu sidang media khas di Kementerian Pendidikan Malaysia mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Menteri Pendidikan berkuat kuasa pada 3 Januari 2020. Pada masa yang sama, beliau akui banyak pihak tidak senang dengan kepimpinannya dan setiap apa yang dilakukan oleh KPM pasti akan dipertikaikan sehingga timbul pelbagai isu.

Sumber Berita : Nam Ron

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

9 Comments

  1. Puteri

    January 4, 2020 at 7:46 pm

    Weh ko bwak2 sedar. Ni bkn resist ke ape binatang nye. Ini soal hak org melayu. Lg skli. Ini soal hak org melayu yg dah kne kacau oleh bangsa asing. Ko phm ke

  2. Anonymous

    January 4, 2020 at 7:35 pm

    Amboii kau cakap kaum cina lahanat? Ingat tak malaikat kiri kanan tu? Racist sangat korang ni ea. Ingat kaum melayu ni baik lah? Ingat kaum melayu ni banyak masuk syurga ke?

  3. Bobot

    January 4, 2020 at 3:24 pm

    Setuju!! Hahaha

  4. Anonymous

    January 4, 2020 at 12:03 pm

    Kurang ajar Nam Ron ni….

  5. Kaum melayu

    January 4, 2020 at 11:14 am

    Aku sokong je ape nam ron ni ckp. Menteri bodoh lg mnguasuai yg kte dok sanjung? Spe pg klu bkn kaum cina lahanat