January 4th, 2020

Peletakan jawatan Dr Maszlee Malik sebagai Menteri Pendidikan Malaysia terus menjadi bualan hangat ramai. Rata-rata netizen tidak bersetuju dengan keputusan tersebut dan berkata sepatutnya ‘menteri lain’ yang harus letak jawatan dan satu petisyen juga telah dilancarkan mendesak Dr Maszlee mengekalkan kedudukannya.

nam ron

Perkara itu turut mendapat perhatian pelakon dan pengarah, Nam Ron yang meluahkan rasa bimbang seandainya seorang pemimpin yang gemar mengikut telunjuk atau kurang cerdik bakal mengisi jawatan tersebut.

Nam Ron berpendapat, landskap politik di Malaysia pada masa kini diwarnai oleh generasi yang disifatkannya seperti “lembu dicucuk hidung”.

nam ron maszlee malik

Khamis lalu, Dr Maszlee dalam satu sidang media khas di Kementerian Pendidikan Malaysia mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Menteri Pendidikan berkuat kuasa pada 3 Januari 2020. Pada masa yang sama, beliau akui banyak pihak tidak senang dengan kepimpinannya dan setiap apa yang dilakukan oleh KPM pasti akan dipertikaikan sehingga timbul pelbagai isu.

Sumber Berita : Nam Ron


9 responses to “Nam Ron Bimbang Menteri Kurang Cerdik Ganti Maszlee Malik”

  1. geram aku ko ni says:

    tu anon 5.56 pm. spesis org mcm kau la secara diam2 halus2 puak cina nk lingkupkan negara malaysia. nk jdikan mcm negara asal dia china. ko sedar tak?! ko kne peka dgn isu skng!! hak org melayu tetap hak org melayu. kate la ape pun!! bangsa asing dlm perlembagaan ade bgtau. xpakse dduk sini. blh berambus ke negara asal. n klu pilih nk dduk mlaysia msti patuh pada arahan yg dikeluarkan. bkn mintak mcm2! smpai ade hati nk hapuskan perlembagaan raja2! tu la dia lambang org melayu kite. ko bkn melayu ko berambus!!

  2. Siti says:

    FYI..sebelum negara ini diberi nama Malaysia..namanya adalah TANAH MELAYU.. Mmg skrg x guna lg nama tu.. Tp nama asalnya tetap TANAH MELAYU..! Tlg baca sejarah. Bkn rasis tp klu seorang yang bertaraf menteri lemah dari segi Bahasanya..memalukan..inikan pula menteri pendidikan.

  3. Anonymous says:

    Tak habis2 hak orang melayu. Kerajaan dulu dan sekarang dah banyak buat program untuk orang melayu tapi tu lah kan. Korang dah selesa sangat dengan malay previlige korang tu. And this is Malaysia. Bukan Tanah Melayu lagi dah. And if someone is compatable to be a menteri, regardless by their race i dont see any problem with it. Yall malay supremacists ni kebanyakannya hipokrit, racist ape lagi. Banyak lah korang ni. Tak reti bersyukur. Yang monopoli sabah and sarawak natural resources orang melayu jugak. Tu haaa penipu terbesar negara 2.6bil yang korang agungkan tu are a big fat hypocrite. Puuuihhhh

  4. Dangdut says:

    Melayu bodoh sebab dapat menteri bodoh

Loading...