“Nak Tengok Juga!” – Tular Video Salji Turun Di Gunung Kinabalu, Netizen Teruja

Berita

“Nak Tengok Juga!” – Tular Video Salji Turun Di Gunung Kinabalu, Netizen Teruja

Pada sesiapa yang pernah bercuti di negara empat musim, sudah pasti salji merupakan salah satu perkara yang ingin dirasai oleh masyarakat yang duduk di negara yang tidak alami empat musim.

Bagaimanapun, baru-baru ini satu berita yang mengejutkan orang ramai serta pendaki di puncak Gunung Kinabalu apabila berlakunya satu fenomena luar biasa.

Advertisement

Menerusi hantaran Twitter Berita Harian, kelihatan salji dikhabarkan telah turun di kawasan Sayat-Sayat berdekatan dengan puncak gunung sekitar jam 6.20 pagi tadi.

Difahamkan juga, ketika itu cuaca disitu amat sejuk dan kemudiannya, ketulan sajli yang turun memenuhi kawasan tersebut selama kira-kira 2 minit.

Menurut Penolong Pengarah Taman Kinabalu iaitu Justinus Guntabid, kawasan yang dituruni dengan salji itu dikatakan berlaku sekitar kilometer 7 dari puncak gunung.

Video terbabit telah mendapat perhatian netizen, dimana rata-rata sememangnya teruja apabila melihat fenomena tersebut berlaku di Malaysia.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Masak nasi goreng atas tilam
9 bulan lalu

"Kembang Tekak Weh.." - Lelaki Ini Masak Nasi Goreng Atas Tilam, Pakai Seterika Demi Konten Media Sosial

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. Anonymous

    February 28, 2022 at 6:48 pm

    Dunia nak kiamatt..

Loading...