Written by Bella | July 9th, 2019

Baru-baru ini, pelakon kacak Remy Ishak digosipkan bercinta dengan seorang model. Mengakui mengenali wanita itu sejak lima tahun lalu, Remy bagaimanapun menafikan mereka menjalin hubungan istimewa.

Meskipun belum ada pengganti ataupun calon isteri, Remy sudah memilih tarikh 20 Februari tahun hadapan untuk melangsungkan perkahwinan. Katanya, tarikh itu dipilih sebagai persediaannya untuk melangkah ke fasa kehidupan baru.

Kalau sudah ada calon, esok juga saya nak kahwin. Saya memang nak kahwin, tapi apakan daya jodoh tak sampai lagi. Cuma tarikh saja yang sudah ada iaitu 20 Februari tahun depan. Jadi, saya mempunyai masa beberapa bulan lagi untuk mencapai misi itu.

Orang cakap saya terlalu memilih, tapi dalam soal perkahwinan memang kena pilih. Kita nak berkahwin untuk tempoh yang lama dan kalau boleh kekal selamanya. Bukan nak sekejap saja. Saya tak nak selepas beberapa tahun berkahwin timbul masalah.

Bergelar seorang selebriti popular dan mempunyai ramai peminat wanita, Remy akui bukan mudah untuk wanita menjadi isterinya. Mereka perlu membuang sifat cemburu dan memahami kerjayanya dalam bidang hiburan.

Menjadi isteri saya memang susah. Pertama, kena buang rasa cemburu. Kalau sudah cemburu, tidak akan ada yang positif. Dari situ akan wujud sikap mengongkong. Saya pula nak bergerak dan membawa keluarga ke arah bahagia dan berjaya. Kalau itu berlaku ia akan menjadi susah.

Saya berada dalam bidang hiburan dan mempunyai ramai peminat wanita. Selepas ini perkara yang tak ada apa, dijadikan masalah pula. Saya tak mahu semua ini. Jika saya cuba kawal sekali pun, susah. Cemburu dengan perempuan ibarat irama dan lagu. Takkan saya nak berhenti berlakon? Kalau berhenti sekali pun, perkara sama tetap terjadi.

Hendak pilih pasangan hidup ini bukannya mudah, harus teliti dan mereka juga perlu sesuai dengan diri kita agar dapat hidup dengan harmoni.

Sumber Berita : Harian Metro

26 responses to Nak Jadi Isteri Saya? Kena Buang Rasa Cemburu – Remy Ishak

  1. wekkkkkkk says:

    Jodoh itu kerja Allah itu awakpun tahu Remy..andaikta sudah ada orgnya dan org tu pulk wanita yg awak pndai pilih salh satunya berprofile tinggi..gji bulann pulk 5 angka..meeting je hari2 lewat mlm balik..overseas selalu..aku rasa kau yg cmburu nnti. Jdi jgn letakkn kemahuan awak tinggi melangit nk kan mnusia yg tidak cmburu. Klau x cmburu maknenya org tu x sempurna. Boleh saja awak ckp dgn merendh diri..biarlh org nk kta apa..jodoh ada masing2..cuma lmbat dn cepat je.
    Aku bukn insan smpurna mna.
    Mustahil dlm rmhtangga tiada rasa cmburu dan syak wasangka..klau difikirkn dan dibawa2kn masalah tu jdi bsr..mmglah rmhtgga tu ssh nk bertahan..

    Beranilah jdi suami dan bapa..beranilah hdapi dugaan Allah.., Qada dan Qadar Allah..andaikata rmhtangga suatu hri akan musnh.
    ” Pgalaman Mengajar Kita Erti Sebenar2 Nya Kehidupan”

  2. MissAnaki says:

    Poyo nak mampos. Tak selamanya pun akan ramai peminat.

  3. Anonymous says:

    masalahnya 20 feb tahun depan..
    mati bila2 masa sayang kita ni.

    yang benar
    kekasihmu

  4. nama dirahsiakan says:

    masa ada tunang, takde tarikh kawin…

    Ironinya, bila dah takde tunang, ada pulak tarikh kawin..

    Good luck anyway Abam Remy..

  5. Get real says:

    Macam la kau tu hensem mcm Chris Evans takut org jeles konon hahahahahaahahaha

    • Fatin says:

      Itula..chris evans 1 dunia knl.berganda2 pmnat.abg remy ni takat mna je pn..xcpai thp ct lg klu nk bndg kt msia ni.usahkan chris evans.poyo

  6. Anonymous says:

    Buang baran kau tu ngokkk

  7. Ex tunang says:

    Buang baran kau tu ngokkk

  8. Noname says:

    Takut sebaliknya pula nnti..
    Hari ni tgh top meletop ..
    Bole la letak syarat..

  9. Siput says:

    Sorry la bam wemx,i tegelak sampai kuar kahak baca berita ni,sebab statement u x kena dgn muka…muka level2 org2 kg i yg dh tua2 keje bersawah padi je rupa paras u bam remy oiii,hahahhaha funny

  10. Wekkkkkkk says:

    Dia nk cari bini yg pndai buat tempe dan nasi ambang..mslhnya yg mkn byklah..buat x tahu.
    Orak eneng..orak eneng…goblok.

  11. Anonymous says:

    Tak nak.

    Jawapan utk tajuk.

  12. sapa says:

    sbb tarikh tu cantik ke abam? (20-02-2020)…gud luck abam…semoga bertemu jodoh..klu xda jodoh lg maybe boleh digantikan dengan majlis khatam quran ke, tahlil ke, majlis kesyukuran ke….

  13. anon says:

    pe benda romeo bangla ni
    memekak !
    igt kau ala2 tom cruise ?

  14. kesah lak aku says:

    pak remy ko ni eloknyer kawin dgn patung buatan china tu haa.. padan sgt.. puihh!!

  15. ana says:

    jom lah jadi laki saya, saya tak dak masa nk cemburu, saya ni nak berak pon x sempat… busy sgt ni..huhu..

  16. Minahvogue says:

    Tak nak.. Muka pun mcm mat bangla.. Hahaha

  17. QA says:

    1. “Orang cakap saya terlalu memilih, tapi dalam soal perkahwinan memang kena pilih. Kita nak berkahwin untuk tempoh yang lama dan kalau boleh kekal selamanya. Bukan nak sekejap saja. Saya tak nak selepas beberapa tahun berkahwin timbul masalah.” – kalau iya nk memilih pun, betulkan diri sendiri dulu, sebelum nk demand mcm2. Kalau dh dr masa bertunang pun, dh keluar & overnight kondo perempuan lain, mcm mane nk bertahan? Jangan kata setahun, sebulan pun belom tentu tahan. Ubah perangai sendiri dlu, baru la cari calon.

    2. “Menjadi isteri saya memang susah. Pertama, kena buang rasa cemburu. Kalau sudah cemburu, tidak akan ada yang positif. Dari situ akan wujud sikap mengongkong. Saya pula nak bergerak dan membawa keluarga ke arah bahagia dan berjaya. Kalau itu berlaku ia akan menjadi susah.” – Perempuan mana pun sama, mmg dilahirkan dengan sifat cemburu. Dh kalau lelaki tu jenis tak setia, mencurigakan, pastu bagi alasan tak masuk akal…mcm mane nk fikir positive? Lelaki kalau cemburu, lg buruk kot perangai… CONTOH: Menangis2, merayu Tiz Zakiyah, pukul Umi Nazirah…

    Mmg dlm Islam ada garis panduan cr jodoh. Cari yg sekufu supaya rumah tangga bahagia… Ukur baju dibadan sendiri.. Jangan ckp mendongak langit sgt, bunyi mcm kita ni sempurna sgt – sedangkan kita punca jodoh menjauh…

  18. QA says:

    Dulu suka tengok lakonan dia ni, tapi lepas terserempak beberapa kali, dekat kondo with perempuan lain masa statusnya masih tunangan orang – terus rs dia ni fake!

    1. “Orang cakap saya terlalu memilih, tapi dalam soal perkahwinan memang kena pilih. Kita nak berkahwin untuk tempoh yang lama dan kalau boleh kekal selamanya. Bukan nak sekejap saja. Saya tak nak selepas beberapa tahun berkahwin timbul masalah.” – kalau iya nk memilih pun, betulkan diri sendiri dulu, sebelum nk demand mcm2. Kalau dh dr masa bertunang pun, dh keluar & overnight kondo perempuan lain, mcm mane nk bertahan? Jangan kata setahun, sebulan pun belom tentu tahan. Ubah perangai sendiri dlu, baru la cari calon.

    2. “Menjadi isteri saya memang susah. Pertama, kena buang rasa cemburu. Kalau sudah cemburu, tidak akan ada yang positif. Dari situ akan wujud sikap mengongkong. Saya pula nak bergerak dan membawa keluarga ke arah bahagia dan berjaya. Kalau itu berlaku ia akan menjadi susah.” – Perempuan mana pun sama, mmg dilahirkan dengan sifat cemburu. Dh kalau lelaki tu jenis tak setia, mencurigakan, pastu bagi alasan tak masuk akal…mcm mane nk fikir positive? Lelaki kalau cemburu, lg buruk kot perangai… CONTOH: Menangis2, merayu Tiz Zakiyah, pukul Umi Nazirah…

    Mmg dlm Islam ada garis panduan cr jodoh. Cari yg sekufu supaya rumah tangga bahagia… Ukur baju dibadan sendiri.. Jangan ckp mendongak langit sgt, bunyi mcm kita ni sempurna sgt – sedangkan kita punca jodoh menjauh…

  19. indu bajik says:

    POYO… HAHAHAHAHAHAHAHA STATEMENT BASI!

  20. bong cit says:

    poraahhh la nak cemburu…muka pun stok bangla…klo ko g petrol pump org ingat ko bangla ctu..hijau ka kuning ka

  21. Anonymous says:

    Saya doakan abang remy berkhawin dengan pilihan hati abang remy

Leave a Reply to ana Cancel reply