Nak Biasakan Diri, Riena Diana ‘Lailer’ Bertudung Sepanjang Bulan Ramadan

Hiburan

Nak Biasakan Diri, Riena Diana ‘Lailer’ Bertudung Sepanjang Bulan Ramadan

Kehadiran bulan Ramadan ternyata memberi seribu satu makna terutamanya buat selebriti tempatan yang berjinak-jinak untuk menutup aurat secara sempurna di bulan ini.

Ini termasuklah pelakon yang popular dengan watak ‘Lailer’ dalam drama Kampung People di mana dia mengambil keputusan untuk memakai tudung sepanjang bulan puasa tahun ini.

Advertisement

Ujar Riena, dia bukan sahaja mahu mengumpul pahala berganda namun dalam proses untuk belajar dan merasai pengalaman mengenakan hijab.

View this post on Instagram

A post shared by Riena Diana Zulreal (@rienadiana_)

Advertisement

“Sebenarnya saya belum terfikir nak pakai tudung sepenuhnya lagi, tapi saya ambil keberkatan bulan Ramadan ini dengan memakai tudung sepanjang mengendalikan segmen Geng Pagi Hot di stesen radio Hot FM. Ketika saya maklumkan kepada penerbit untuk membawa karakter bertudung di konti radio sepanjang bulan puasa ini, dia memberi galakan dan menyokong pilihan yang saya buat.”

Riena dalam pada itu menganggap peluang ini sebagai permulaan untuk dirinya membiasakan diri sebelum mengambil keputusan untuk berhijab sepenuhnya pada suatu hari nanti.

Mengakui Ramadan ini lebih bermakna jika dibandingkan dengan tahun lalu di mana dia tidak dapat melaksanakan ibadah puasa secara baik kerana jatuh sakit, Riena berazam untuk berpuasa penuh pada tahun ini selain disebabkan oleh keuzuran.

Terdahulu, Riena telah menjadi penyampai radio baharu buat stesen Hot FM sejak 24 Februari lalu bagi menggantikan Shuk Sahar dalam melengkapkan trio Geng Pagi Hot (GPH) bersama Fizie dan Mark Adam.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. malas cakap

    April 27, 2021 at 1:22 pm

    apooooo menutup aurat tu kan wajib,apa plak nk biasakan diri masa bln Ramadhan…ish3,apa kata letak tangan kat api, nk test panas ke tak nanti xde la rasa menggelupur kat api neraka…astaghfirullahalazim..semoga diberi hidayah dikkkkk

Loading...