“Naik Loya Tekak” – Nasi Lama Tak Dikeluarkan Dah Masak Baru, Netizen Kata ‘Next Level’ Punya Pemalas

Kehidupan

“Naik Loya Tekak” – Nasi Lama Tak Dikeluarkan Dah Masak Baru, Netizen Kata ‘Next Level’ Punya Pemalas

Tular di media sosial apabila sebuah video memaparkan seorang individu memasak nasi baru dalam periuk namun tidak mengeluarkan saki baki nasi yang berada di dalamnya.

Perkara tersebut kemudiannya mencetuskan perdebatan dalam kalangan netizen di mana ianya boleh dianggap jijik namun ada juga yang merasakan perbuatan tersebut adalah untuk mengelakkan pembaziran.

Advertisement

Dalam video tersebut, individu tersebut telah meletakkan beras bersama air ke dalam periuk nasi tetapi kelihatan baki nasi yang dimasak sebelumnya masih ada dalam periuk tersebut.

Kebanyakan netizen berasa geli kerana merasakan baki nasi tersebut sepatutnya dikeluarkan terlebih dahulu dan barulah masak nasi yang baru.

Komen TwitterSumber : Twitter 

 

Kembang tekak. Nyaahh kau tak basuh beras kee, main letak air terus. Terasa asli air beras. – netizen

Kata warga maya lagi, orang pemalas je buat kerja macam ni? Betul ke? Ataupun hanya sekadar konten media sosial semata-mata?

Isteri disihir
9 bulan lalu

(VIDEO) Ketulan Darah Keluar Dari Faraj Angkara Santau, Suami Reda Isteri Baru Dikahwini 15 Hari Meninggal Dunia

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

2 Comments

  1. Mak²

    February 24, 2022 at 2:44 pm

    Biasa da buat gini. Nasi tgh hari ada lagi , kalau nak masak malam , basuh beras dan campur je terus, tekan cooking. Untuk elak nasi tgh hari cepat basi. Tapi kena tgk dlu keadaan nasi tgh hari tu elok lg ke tak

  2. anonymous

    February 24, 2022 at 10:46 am

    bak kata kak KM nak kontent ler tuuu

Loading...