Written by Bella | September 20th, 2018

Umum mengetahui filem Munafik 2 karya Syamsul Yusof telah berjaya mencipta fenomena tersendiri dan memecah rekod kutipan filem paling banyak berjumlah RM 40 juta hanya dalam masa 17 hari tayangan.

Mempunyai perancangan untuk menayangkan filem tersebut di Indonesia pada 26 September ini, Munafik 2 telah menjadi mangsa jenayah cetak rompak yang dirakam secara haram di pawagam dan kemudiannya di muat naik di media sosial. Dipercayai akaun tersebut milik warga Indonesia.

Syamsul tampil memberikan amaran keras terhadap individu tidak bertanggungjawab itu untuk memadam video tersebut sebelum pihaknya mengambil tindakan undang-undang atas kesalahan yang dilakukan.

Saya sudah maklum tentang perkara itu tapi tak mahu ulas lanjut. Ada yang masih tak faham apa yang mereka buat ini salah di sisi undang-undang Malaysia.

Pihak Skop Production akan mengambil tindakan terhadap mereka yang melakukan perkara tidak bertanggungjawab itu. Sila padam video tersebut dan jika masih berdegil syarikat akan mengambil tindakan.

Kami  memahami betapa sedih dan marahnya Syamsul serta pihak yang menjayakan filem Munafik 2 dimana usaha dan penat lelah mereka untuk menghasilkan filem berkualiti dicuri begitu sahaja. Harapnya pihak terbabit akan segera mengambil tindakan.

Sumber Berita : mStar Online

10 responses to Munafik 2 Dicetak Rompak, Syamsul Yusof Beri Amaran Tegas

  1. Anonymous says:

    bkn saja org, filem malaysia pun nk di angkut. Dasar Maling.

    2

    2
  2. Wekkkkkkk says:

    Dh lama tak tengok wayg..berapa harga sekarang.
    Klau Rm 15.00 to rupiah..: 54 ribu…
    Wah byk sekali. Itu sbb mahu jdi maling.
    Atau Rm15.00 utk setgh hari kerja..ye dong..rugi klau pegi panggung..lebih baik rakam kasi tunjuk sama kawan.
    Indon2…sebelum masuk panggung…baca dulu ya..mas..bibik.

    0

    2
  3. hjk says:

    senang je nk ciplak2.. orang buat bagai nk gile.. bangang

    5

    0
  4. pheww says:

    kaya teruk mamat ni

    0

    0
  5. nana says:

    kalau ciplak pon aku tak ingin nk tgk. bosan dan angkat diri sendiri je. bila la malaysia ni nk wat cerita yg proper. suka la seram tak ada punca. jln cerita jual agama dan tak kuat. tak suspen dn dh boleh agak ending. hopefully shamsul lps ni perbaiki jln cerita, dialog dan cinematography. belajar dr industri filem thailand.

    6

    2
  6. Anonymous says:

    kau lah try buat. jgn nk harap org je… tak tgok n x ingin nk tengok, tp boleh tau pulak bosan ye.. psychic ke psycho?

    2

    0
    • Anonymous says:

      ni aku reply kt nana at 3:54 atas nun. sesat sini pulak…

      lagi satu, si indon bengap ni gitulah perangai nye.. bodoh! aku x kesah korg nk kata apa sbb aku mmg anti-indon!

      2

      0
  7. whoknows says:

    sejujurnya memang content cerita ni tak berapa kuat. abuja menentang ustaz adam tapi apa yang ulangkali diucapkan cuma “aku lebih tahu dari kau, kau sesat. aku lebih tua dari kau” etc. ada satu ayat je yang aku rasa abuja hentam ustaz ada guna hadis palsu yang pasal serban tu. yang lain semua ayat lebih kepada mengejek emosi ustaz adam. belum lagi part usung tarik ustaz adam dari satu tempat ke satu tempat. gigih teruk abuja masa tu. huhu
    tapi disebalik semua ni, aku akui jalan cerita dia gempak. ada la ngeri dan insaf tu. cuma kalau abuja boleh beri tentangan kuat pada ustaz adam dan ustaz bidas balik dengan content kebenaran aku rasa itu lebih menarik.

    sebelum kena kecam, kalau boleh semua org pun nak buat filem tapi mana mampu la ye dak. hahaha sebagai penonton dan peminat filem, ini sepatah dua kata dari aku.

    2

    1
  8. Mak esah says:

    Nape la org puja sgt munafik 2..aku tgk asik menguap je ..org lain asik terkejut..aku lg tekejut dgr org tekejut..bosan bai! Latar pun gelappp je cam takde siang

    7

    0

Leave a Comment

Optional