“Muka Cantik, Agama Tak Ada!”- Janna Nick Lontarkan Kata-Kata Kesat Di Tanah Suci Mekah, Undang Kemarahan Netizen

Hiburan

“Muka Cantik, Agama Tak Ada!”- Janna Nick Lontarkan Kata-Kata Kesat Di Tanah Suci Mekah, Undang Kemarahan Netizen

Tular baru-baru ini apabila pelakon popular, Janna Nick melontarkan dialog yang tidak sopan semasa penggambaran sebuah drama bersiri barunya di Tanah Suci Mekah.

Memang sedia maklum watak yang dibawanya itu adalah watak antagonis dan tujuan utama adalah bagi menyampaikan pengajaran. Namun, warganet masih merasakan kata-kata pelakon itu tak pantas disebut semasa berada di sana.

Advertisement

Depan makam Rasulullah ni aku cakap depan muka kau, kalau Rayyan benci aku, aku akan pastikan dekat Tanah Haram ni kau mampos!

@akmal_pro #Assalammualaikum #UAH#💚💚💚 ♬ original sound – akmal_102

Isu tersebut juga telah mengundang seorang pendakwah bebas, Ustazah Asma Harun untuk memberi teguran berkenaan dialog tersebut. Katanya, pihak produksi tidak sepatutnya membenarkaan skrip itu diguna pakai di sana.

Disebabkan adegan yang tidak sensitif itu, ramai netizen telah bertindak mengecam aktres ini di ruangan komen hantarannya. Mereka turut tidak berpuas hati kerana Janna seolah-olah tidak tahu tentang tata tertib ketika berada di Tanah Suci Mekah.

Tolong jaga agama dan kemuliaan Nabi kita.

jannaSumber : Instagram  

Ramai juga dari kalangan warganet meminta agar adegan itu tidak ditayangkan di layar kaca TV untuk tontonan umum bagi menunjukkan rasa hormat terhadap tempat suci itu.

Selain itu, kami kongsikan juga artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

ustazah asma harun
8 months ago

"Kalau Rayyan Benci Aku, Aku Akan Pastikan Dekat Tanah Haram Ni Kau Mampos!" - Ustazah Asma Tegur Dialog Drama TV3 Melampau

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Portal

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...