Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

MK K-Clique Pakai Emas Sebab Minat, Dosa Itu Urusan Peribadi

MK K-Clique pakai emas

Siapa yang tidak kenal dengan penyanyi rap dan juga anggota K-Clique iaitu MK.  Kalau dilihat menerusi foto yang dikongsikan di media sosial, MK sering memakai aksesori barang kemas. Perkara itu mencetuskan kontroversi dimana ia menimbulkan rasa kurang senang dikalangan peminatnya.

MK K-Clique

Advertisement

MK K-Clique atau nama sebenarnya Muhammad Hairi Amin Hamdan berkata, dia tahu tindakannya itu adalah haram dan salah disisi agama Islam. Namun, dia tidak mahu menjadi hipokrit disebabkan minatnya terhadap emas. Walaupun hukumnya haram, dia tetap tidak menjadikan ia sebagai penghalang untuk dirinya memakai perhiasan berkenaan.

Saya sedar dan tahu (salah di sisi hukum agama), tapi sebab minat, langgarlah (pakai juga). Bagi saya tu perkara biasa. Daripada jadi penipu, baik jadi diri sendiri. Sendiri mau tanggung, keep it real.

MK K-Clique pakai emas

Menurut MK, netizen tidak perlu menghukum dirinya kerana apa yang dilakukannya itu adalah dosa peribadi yang bakal ditanggung olehnya sendiri.

Kita masing-masing adalah pendosa, jadi ini bukan sebab untuk netizen menjatuhkan hukum.

Dalam pada itu, MK menjelaskan dia hanya tampil sebegitu ketika melakukan persembahan sahaja dan tidak berniat untuk mencetuskan provokasi mahupun membawa pengaruh buruk terhadap peminat.

Advertisement

Sumber Berita : Malaysiakini

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

35 Comments

  1. Nobody

    January 23, 2020 at 11:33 am

    Jawapan yang sungguh bongkak dan sombong! Sombong dgn pencipta-Nya..

  2. syaitoonnnn

    January 23, 2020 at 10:31 am

    dannn..bila si jahil berkata2..dahla jahil..bodo pulak tu..memalukan diri sndr

  3. Peace Yo

    January 23, 2020 at 9:55 am

    ini dia manusia sombong, dah tahu salah dan haram, lagi buat statement bodoh, ini seperti mencabar, jgn kau sdg buat performance sekali sesak nafas terus jln atau disambar petir, auzibillah min zalik. retis yg bangang mcm gini baik ban sudah

  4. whateverrrrr

    January 23, 2020 at 9:54 am

    BODOH punya statement. pakai emas korea or emas bangkok la,,,hidup ni kan ada alternatif. HARAM IS HARAM. fullstop!!!

  5. korok

    January 23, 2020 at 9:38 am

    bodohnya statment…mmg la dosa tu peribadi tp ko mati sok org yg tolong kapan & mandikan ko…bkn peribadi ko buat sndr ok…jgn bercakap mendongak ke langit…trus x suka dh aku kat ko ni…

Loading...
To Top