January 22nd, 2020

Siapa yang tidak kenal dengan penyanyi rap dan juga anggota K-Clique iaitu MK.  Kalau dilihat menerusi foto yang dikongsikan di media sosial, MK sering memakai aksesori barang kemas. Perkara itu mencetuskan kontroversi dimana ia menimbulkan rasa kurang senang dikalangan peminatnya.

MK K-Clique

MK K-Clique atau nama sebenarnya Muhammad Hairi Amin Hamdan berkata, dia tahu tindakannya itu adalah haram dan salah disisi agama Islam. Namun, dia tidak mahu menjadi hipokrit disebabkan minatnya terhadap emas. Walaupun hukumnya haram, dia tetap tidak menjadikan ia sebagai penghalang untuk dirinya memakai perhiasan berkenaan.

Saya sedar dan tahu (salah di sisi hukum agama), tapi sebab minat, langgarlah (pakai juga). Bagi saya tu perkara biasa. Daripada jadi penipu, baik jadi diri sendiri. Sendiri mau tanggung, keep it real.

MK K-Clique pakai emas

Menurut MK, netizen tidak perlu menghukum dirinya kerana apa yang dilakukannya itu adalah dosa peribadi yang bakal ditanggung olehnya sendiri.

Kita masing-masing adalah pendosa, jadi ini bukan sebab untuk netizen menjatuhkan hukum.

Dalam pada itu, MK menjelaskan dia hanya tampil sebegitu ketika melakukan persembahan sahaja dan tidak berniat untuk mencetuskan provokasi mahupun membawa pengaruh buruk terhadap peminat.

Sumber Berita : Malaysiakini

35 responses to “MK K-Clique Pakai Emas Sebab Minat, Dosa Itu Urusan Peribadi”

  1. qayyah says:

    Alasan dia sama lah dengan ‘Saya tahu berzina tu berdosa tapi tu minat saya. Pasal dosa tu biar saya deal degan Allah je’. Pelik betul manusia zaman sekarang ni

  2. Anonymous says:

    sudah termaktub di dalam alquran.

  3. Anonymous says:

    tak boleh terima lah kata dia, dah tahu haram.. kenapa buat..
    hukum Allah kot

  4. nisa says:

    Terlalu mengikut fashion barat, selalunya yang berkulit hitam yang suka pakai emas ditubuh mereka dan rambut didye.

  5. nurfarhana mohd nor says:

    …..hye mr bodo….

    ada jawab macam tu…sungguh the very sombong…baru senang sikit dah sombong…baru popular sikit dah besar kepala……nilah artis… buat busuk nama islam….kalau dah haram tu…haramlah…karang kena panah petir baru ko tahu..

Tinggalkan Komen Anda Di Sini