Minuman Keras Yang Terkandung Dalam Iklan Raya Lazada Dikatakan Tidak Sensitif

Trending

Minuman Keras Yang Terkandung Dalam Iklan Raya Lazada Dikatakan Tidak Sensitif

Baru-baru ini, kami menerima kiriman dari seorang pembaca mengenai satu iklan di Lazada yang di katakan tidak sensitif terhadap masyarakat Islam yang kini sedang dalam menjalani ibadah puasa.

Iklan Lazada tersebut menunjukkan tentang minuman keras whisky, tetapi mempunyai caption mengenai keperluan bulan Ramadhan dan sambutan hari raya yang boleh didapati di Lazada.

Advertisement

Perkara ini telah menjadi pendebatan netizen di laman sosial. Ada yang menyatakan ini berlaku kerana iklan Lazada adalah berdasarkan algorithm daripada history pencarian pengguna itu sendiri.

Namun ada juga yang berpendapat Lazada perlu lebih peka dan perlu memperbetulkan perkara ini kerana ia menyentuh sensitiviti masyarakat Islam.

Walau apapun, kita tunggu saja maklum balas daripada pihak Lazada. Lazada pastinya lebih arif mengenai isu ini dan mungkin berlakunya kesilapan teknikal.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...