Menu “Cika Coop”, “Fisan Cips”, “Burger Benju” Viral, Dicemuh Orang Ramai

Trending

Menu “Cika Coop”, “Fisan Cips”, “Burger Benju” Viral, Dicemuh Orang Ramai

Screen Shot 2016-05-20 at 6.16.53 PM

Sekeping gambar menu makanan yang dikatakan dari sebuah kafe di sebuah univerisiti tempatan menjadi viral di media sosial, selain dicemuh orang rmai.
Menu yang menyediakan “bestan food” (Western Food?) itu menyenaraikan beberapa item dalam bahasa inggeris tapi dalam sebutan bahasa malaysia.

Advertisement

Antara item yang mendapat perhatian ramai adalah “cika coop” (chiken chop?), fisan cips (fish and chips?), lem coop (lamb chop?), sedbij (sandwich?), fenfarais (French fries?) dan burger sepesal (burger special?).

NST melaporkan, gambar itu mula kelihatan di media sosial Reddit, yang dimuat naik oleh pengguna ‘eccentrickjack’ yang mendakwa ia dari universiti tempatan

Seorang pengguna, ‘hytag’ menulis komen “Saya harap kamu hanya melawat di universiti itu. Tak boleh bayang jika kamu belajar di sana”.

Sama ada menu itu adalah kesalahan manusia atau hanya sekadar marketing tidak dapat dipastikan. Apa yang pasti, ia sudah menjadi terkenal di media sosial.

fisancip.transformed

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.