Menjelang Ramadan, Gadis Ini Kongsi Cara Basuh Kurma Untuk Buang Kotoran

Trending

Menjelang Ramadan, Gadis Ini Kongsi Cara Basuh Kurma Untuk Buang Kotoran

Bersempena bulan ramadan yang bakal menjelang tiba, pasti banyak persiapan yang dilakukan semua umat Islam, kan? Baik dari persiapan memasak, makanan untuk berbuka atau bersahur, semuanya harus difikirkan nanti.

Bila dah masuk bulan puasa ni, permintaan buah sunnah ini juga turut mendapat sambutan. Buah apa tu?

Tentulah buah kurma…selain dijadikan makanan permulaan ketika bulan puasa, ia juga boleh dijadikan alas perut jika kita tidak sempat untuk bersahur atau berbuka.

Pun begitu, kebiasaanya kurma yang dibeli ini akan terus dimakan begitu sahaja.

Advertisement

Lain pula dengan perkongsian seorang gadis iaitu Azween Muzani ini yang mengajar cara untuk membasuh buah kurma agar lebih bersih dan terhindar dari ulat kecil. Wow, macam mana tu?

Semoga tips ini bermanfaat buat semua ya, boleh lah cuba dirumah nanti. Selamat berpuasa semua, jangan lupa jaga SOP tau! Selamat beramal.

SUMBER

 

 

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...