Written by Bella | September 30th, 2019

Pelakon Abby Abadi pada Jumaat lalu selamat melahirkan seorang bayi lelaki pramatang seberat 535 gram secara pembedahan. Buat masa ini, bayi yang digelar Baby D masih dalam pemantauan doktor dan diletakkan di wad NICU (wad penjagaan intenstif untuk bayi) selepas doktor memaklumkan dalaman tubuhnya tidak begitu kuat.

abby abadi lahirkan bayi pramatang

Dilahirkan pada usia kandungan baru sahaja mencecah 24 minggu, Baby D memerlukan penjagaan rapi termasuklah mempunyai keperluan susu ibu yang secukupnya.

Menerusi perkongsian Memey Suhaiza di Instagram, dia juga turut membantu Abby dengan membekalkan susu badannya untuk Baby D membesar dengan sihat.

Rata-rata netizen tersentuh melihat keakraban hubungan mereka berdua. Memuji betapa ikhlasnya hati Memey  membantu meringankan beban Abby.

abby abadi memey suhaizamemey suhaiza ibu susuan anak abby abadiabby abadi memey suhaizabayi pramatang abby abadiabby abadiSemoga keharmonian dan ikatan silatulrahim mereka kekal sampai bila-bila. Sama-sama juga kita doakan segalanya dipermudahkan agar Baby D juga terus sihat.

Sumber Berita : Media Hiburan

11 responses to Memey Suhaiza Dipuji Sanggup Jadi Ibu Susuan Anak Abby Abadi

  1. Anonymous says:

    moga baby abby abadi kuat… memang miracle baby 6 bln bole survive..

  2. Anonymous says:

    waw. baik nye

  3. Anonymous says:

    Mestilah sebab guilty… perbuatannya dgn norman hakim…
    Semoga norman dapat perempuan baru lagi

    Semoga anak Abby selamat dan abby cepat sembuh

  4. Anonymous says:

    benda ko ni setan

  5. Tim says:

    Kau ni parasite betullah..netizen cmnilah yg patut dihumban dlm gaung..ade je nk ktuk..x puas hati..

  6. Anonymous says:

    Ni erti sebenar move on…..

  7. Anonymous says:

    memangla dia nak kena bagi susu dia so that nnt baby d tu akan jadi adik beradik susuan dengan anak dia. simple as that. kalau x anak perempuan dia dengan norman akan ada batasan aurat. kalau da jadi ibu susuan atleast aurat antara ibu susuan/anak perempuan dan anak susuan lelaki da xterbatas

  8. Anonymous says:

    Kesian awak kan…. tentu memey tak kisah… tengok saja wan sakinah bahagia dgn diana..
    Awak pula yg melenting kuat ya nak humban orang ke gaung… jgn2 dgn awak sekali terhumban..
    Tentu meriah

  9. Anonymous says:

    Syaitonnirojim pndi bg komen

  10. Anonymous says:

    Dulu time Abby dlm pantang dah hisap ‘susu’ norman, sekarang kenalah ganti susu balik dak… Hahaha

  11. Anonymous says:

    Bodoh! komen pakai lappy org, nak delete tak boleh! Sorry Memey, Norman… Harap Baby D ok, sihat! Cepat sihat Kak Abby :)

Tinggalkan Komen Anda Di Sini