April 21st, 2016

Mawar Rashid ataupun dahulu dikenali sebagai Mawar GST mengakui beliau akan cuba untuk mengurangkan sifatnya yang “gedik” agar tiada lagi yang merasa meluat dengan beliau.

Namun, Mawar tidak mahu menjadi seorang yang hipokrit hanya kerana ingin memuaskan hati sesetengah pihak.

Siapa yang kenal saya sebelum menceburi bidang seni, mereka tahu betapa gila-gilanya insan bernama Mawar Rashid. Bukan gilakan perhatian, tetapi saya selesa menjadi diri sendiri. Mungkin itu juga cara saya menghiburkan hati bersama rakan-rakan rapat dan adik-beradik.

Pun begitu, sejak bergelar ‘public figure’, saya akui mula mengurangkan perangai gila-gila itu agar tidak terus disalah anggap peminat sebagai seorang yang gedik. Apa-apa pun itu tidak bermakna saya hipokrit dengan cuba berlagak baik. Masih ada perangai gila-gila itu, tetapi tidak ‘hyper’ seperti dulu.

Pada masa yang sama, Mawar syukur kerana mempunyai teman seperti Emma Maembong dan adiknya Cha Cha Maembong yang sering berkongsi tips untuk bergelar artis dan tidak melatah apabila dikritik.

Bidang ini terlalu banyak ranjaunya dan saya akui jika tidak memiliki hati yang kuat, saya pasti rebah. Inilah harga yang mungkin perlu saya bayar tatkala memilih lapangan ini sebagai kerjaya.

Apa-apa pun saya bertuah kerana sebelum bergelar artis, saya ada kenalan daripada kalangan selebriti antaranya Emma Maembong dan Cha Cha Maembong. Mereka banyak berkongsi kisah hidup sebagai artis dan ini secara tidak langsung memberi saya pendedahan awal agar tidak mudah ampuh dengan segala bentuk kritikan.

Kalau seseorang artis itu terlalu serius pun rasa bosan juga kan? Namun, langkah Mawar untuk kurangkan sifat gila-gila beliau itu mungkin perlu juga kerana sudah bergelar artis. Kena ada gaya yang anggun dan harus tampil eksklusif.

Sumber Berita : mStar Online


Comments are closed.

Loading...