Mawar Karim Dikecam Keluar Rumah Dalam Tempoh Edah

Hiburan

Mawar Karim Dikecam Keluar Rumah Dalam Tempoh Edah

Bekas isteri Fizo Omar iaitu Mawar Karim yang baru sahaja bercerai minggu lalu dihujani dengan kecaman netizen, apabila dia keluar ke pusat beli-belah bersama anaknya serta mengenakan solekan cantik ketika dalam tempoh edah.

Advertisement

Dakwa netizen, Mawar sepatutnya menjaga tempoh edah, tidak boleh keluar rumah selama tiga bulan serta tidak dibenarkan tampil cantik dengan solekan di depan khalayak ramai.

Bagaimanapun, ada yang berpendapat garis panduan bagi edah bercerai dan edah mati adalah berbeza. Bagi edah untuk bercerai, terdapat kelonggaran untuk wanita keluar dari rumah atas sebab tertentu seperti mencari rezeki dan urusan kecemasan lain.

Pada pendapat kami, bab hukum dalam agama adalah lebih untuk merujuk kepada pakar dan ahli agama. Janganlah kita memandai sedap jari menaip komen kerana takut jadi fitnah pula.

Sumber Berita : Astro Gempak

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

40 Comments

  1. WickEd

    July 16, 2019 at 7:25 pm

    Mcm2 apa pasal tak suruh taruk je bindi hitam senang org tau dah jadi janda kan? Rumahtangga org sibuk…

  2. namasayawardah

    July 16, 2019 at 5:21 pm

    adoi laa. diri sendiri pun tak reti beza hukum ‘iddah cerai & ‘iddah mati lagi nak sekolah kan orang. tolonggggggg lah. get your facts.

  3. [email protected]

    July 16, 2019 at 5:13 pm

    bagilah dia ruang bernafas…kesian la…dah terseksa hidup 6 tahun ni…

  4. Anonymous

    July 16, 2019 at 5:04 pm

    nk buat lawak sikit je..lawak ke

    tidak boleh keluar rumah, tak kn x boleh, kalau kebakaran mcm mana, kalau tnh runtuh mcm mana, oleh itu boleh keluar “jika darurat”.
    boleh keluar rmh jika dibenarkan oleh bekas laki hendak jumpa kt luar, mencari brg2 keperluan di waktu siang yg org lain x tahu apa kemahuan mawar, bekerja mencari nafkah. Semua tu boleh keluar.

    yang x boleh googlelah sendiri tajuk
    “hukum isteri dlm eddah bercerai”…bkn kematian laki tau..

  5. Anonymous

    July 16, 2019 at 4:25 pm

    islam tak susah. bukan nak kata sekarang zaman moden boleh ketepikan hukum hakam. tidak. sila search batasan sewaktu iddah. nombor 1 : HARAM menerima pinangan lelaki ajnabi. nombor 3 : ‘TIDAK DIBENARKAN keluar rumah’ bukannya ‘HARAM keluar rumah.’