April 5th, 2012

Terasa macam membaca buku Siri Bercakap Dengan Jin pulak apabila membaca cerita tentang Mamat Sepah di portal Murai. Nampak gayanya macam Mamat Sepah terkena gangguan jin atau pun buatan orang. Mana taknya, kalau makan pun terasa macam menelan kaca. Tak ke seram tue?

mamat sepah sakit

Kata Mamat Sepah:-

Saya sudah mula rasa penyakit aneh ini sejak beberapa bulan lalu. Saya sentiasa akan rasa lemah ketika waktu magrib sehingga ke malam dan telah menyebabkan saya tidak boleh tidur.Namun setelah berjumpa dengan doktor, saya hanya diberikan vitamin dan disahkan tidak mempunyai penyakit yang serius.Terus-terang, seumur hidup, saya tidak pernah mengalami rasa sakit sebegini sehingga apabila apa jua makanan yang masuk ke mulut saya akan rasa pedih seperti menelan kaca. Saya harap sangat saya dapat kembali sihat seperti biasa.

Fuh ~~~~~~~~ Nasihat Abang Nara apa kata Mamat Sepah jumpa ustaz-ustaz ataupun Ashraf Muslim untuk berubat secara Islamik. Kadang-kala memang ada penyakit yang doktor tak dapat tahu apa puncanya namun boleh diselesaikan secara tradisional. Yang bagusnya Mamat Sepah tidak mahu kaitkan sakitnya ini dengan kena buatan daripada orang.

Ramai pihak termasuk orang yang mengubati saya di kampung berkata dia melihat saya seperti sudah terkena buatan orang dan orang itu adalah orang yang paling baik dan rapat dengan saya. Saya tidak mahu mempercayai sepenuhnya jangkaan mereka kerana saya sendiri tidak dapat bezakan orang disekeliling saya sedang bermusuh dengan saya atau tidak.Selama ini, saya bahagia apabila bersama rakan-rakan, cuma saya tidak tahulah jika ada musuh dalam selimut

Memang kena buatan orang itu ada logiknya. Sekali lagi Abang Nara berharap agar Mamat Sepah pergilah buat rawatan Islamik. Kang lagi melarat susah pulak nak carik makan. Apa pun semoga Mamat Sepah cepat sembuh dan dapat membuat lawak seperti biasa.


112 responses to “Makanan Yang Ditelan Terasa Seperti Kaca – Mamat Sepah”

  1. adi says:

    myampah tol haku ngan mamat ni. kalau ensem takpe gak nak gosip2… gg mancung pun ade ati nk cari awek lawa…geli haku…sedar diri la mamat

  2. mawar says:

    erm..mungkin masa dia makan, ade gigi dia yang pecah kot..tu yang terasa macam makan kaca..nway, get well soon Mamat!

  3. CHRISTINA says:

    oii manusia . . Doakan semoga dia sihat cukup laa . . Ini kah islam ? Bila dgr berita mcm ni bkn berdoa dan kasihan malah mengutuk . . Iskhhh . . Sy pernah tgk rancangan di astro prima ttg pengubatan islam , dan hal2 mcm ini mmg terjadi . . Mgkin anda semua tdk pernah merasai bgaimana sakit nya sbb itu anda mngeluarkan kata2 keji dan nista kpd seislam dan sebangsa dgn anda . . Spt anda ckp , setiap kata akn d byr CASH . . Mana tahu , selepas ini mungkin anda yg terkena sihir . . Jgn pula anda minta simpati . .

  4. matju kapok says:

    mamat gilo

  5. MAMAT TAK LAKU! says:

    Aku rasa kebarangkalian si Mamat ni untuk santau Jep/Syuib lagi tinggi daripada kebarangkalian dia kena santau. Santau dia apa dapat?

Loading...