Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Makanan Yang Ditelan Terasa Seperti Kaca – Mamat Sepah

Terasa macam membaca buku Siri Bercakap Dengan Jin pulak apabila membaca cerita tentang Mamat Sepah di portal Murai. Nampak gayanya macam Mamat Sepah terkena gangguan jin atau pun buatan orang. Mana taknya, kalau makan pun terasa macam menelan kaca. Tak ke seram tue?

mamat sepah sakit

Advertisement

Kata Mamat Sepah:-

Saya sudah mula rasa penyakit aneh ini sejak beberapa bulan lalu. Saya sentiasa akan rasa lemah ketika waktu magrib sehingga ke malam dan telah menyebabkan saya tidak boleh tidur.Namun setelah berjumpa dengan doktor, saya hanya diberikan vitamin dan disahkan tidak mempunyai penyakit yang serius.Terus-terang, seumur hidup, saya tidak pernah mengalami rasa sakit sebegini sehingga apabila apa jua makanan yang masuk ke mulut saya akan rasa pedih seperti menelan kaca. Saya harap sangat saya dapat kembali sihat seperti biasa.

Fuh ~~~~~~~~ Nasihat Abang Nara apa kata Mamat Sepah jumpa ustaz-ustaz ataupun Ashraf Muslim untuk berubat secara Islamik. Kadang-kala memang ada penyakit yang doktor tak dapat tahu apa puncanya namun boleh diselesaikan secara tradisional. Yang bagusnya Mamat Sepah tidak mahu kaitkan sakitnya ini dengan kena buatan daripada orang.

Ramai pihak termasuk orang yang mengubati saya di kampung berkata dia melihat saya seperti sudah terkena buatan orang dan orang itu adalah orang yang paling baik dan rapat dengan saya. Saya tidak mahu mempercayai sepenuhnya jangkaan mereka kerana saya sendiri tidak dapat bezakan orang disekeliling saya sedang bermusuh dengan saya atau tidak.Selama ini, saya bahagia apabila bersama rakan-rakan, cuma saya tidak tahulah jika ada musuh dalam selimut

Memang kena buatan orang itu ada logiknya. Sekali lagi Abang Nara berharap agar Mamat Sepah pergilah buat rawatan Islamik. Kang lagi melarat susah pulak nak carik makan. Apa pun semoga Mamat Sepah cepat sembuh dan dapat membuat lawak seperti biasa.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

112 Comments

  1. nina

    April 17, 2012 at 7:33 pm

    aku pelik sungguh la korang ni..keje asyik nak mengumpat org je..xde life eh??dasar melayu

  2. ilmu putih

    April 11, 2012 at 8:21 am

    klu betul mamat jadi cam tu…..padan muka…..jahat sgt suka luka kan hati dan perasaan org…….ni la bahana yg dpt…so taubat la dan minta maaf pd org yg mamat dh wat silap tu…..

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top
x
Puasa Barakah Bersama