October 2nd, 2009

maizawati zainal

Kata orang-orang tua, kalau dipatuk ular maknanya ada orang nak masuk minang. Kiranya si Maizawati Zainal nie tak lama lagi ada la tue mana-mana lelaki masuk merisik. Mentang-mentang dah nak habis edah. Mimpi pun kena patuk ular jer. Mungkin tak sabar nak bersuami balik kot. Baguslah tue. Anak-anak pun masih kecik dan perlukan kasih sayang seorang ayah.

Tapi kalau mimpi kena belit ngan ular sawa macam mana pulak ye? Pernah sekali kami mimpi macam tue. Bangun-bangun jer berpeluh satu badan. Tapi tunggu punya tunggu tak ada pulak orang masuk minang. Memang kena mimpi dipatuk je kot. Kalau dibelit tak dikira la rasanya.

Sebelum terlupa kami nak ucapkan takziah kepada semua mangsa tsunami, taufan dan gempa bumi. Sampai 3 sekali bencana yang berlaku dalam minggu ini. Bumi nie dah marah sangat kot kat manusia yang hidup atas dia. Sama-sama lah kita renung-renungkan.


Comments are closed.

Loading...