December 3rd, 2012

Sedih Abang Nara membaca penderitaan Maimon Mutalib atau lebih dikenali dengan nama Kak Mon ini. Berusia 54 tahun, rupa-rupanya sudah setahun Kak Mon berperang dengan penyakit kanser payudara yang menyerang dirinya.

kak mon kanser payudara

Kini kanser payudara tersebut telah pun mencapai tahap ketiga. Kak Mon kini sedang menjalani rawatan di Pusat Perubatan Universiti Malaya. Apa yang lebih mengharukan ialah Kak Mon merahsiakan penyakit tersebut untuk mencari rezeki buat 5 orang anaknya selepas kematian suaminya.

Selama ini, Kak Mon tidak pernah hiraukan sakit pening untuk mencari rezeki untuk membesarkan anak-anak. Selagi ada peluang berlakon, Kak Mon akan pergi. Tapi bila terlantar di hospital itu tetap memikirkan soal anak-anak terutama yang masih lagi bawah tanggungan Kak Mon. Itu yang membuatkan walaupun berehat di hospital, tekanan darah meningkat.

kak mon kanser payudara
Besar sungguh pengorbanan seorang ibu. Sakit-sakit pun masih risaukan makan minum anak-anak. Semoga selepas ini Kak Mon dapat berehat dengan sempurna sekaligus mendapatkan rawatan untuk mengubati sakitnya. Sama-samalah kita doakan. Amin ~~

P.S: Kawasaki Ninja 250R dilancarkan. Adakah bakal masuk Malaysia?


Comments are closed.

Loading...