August 25th, 2020

Menegaskan bahawa dirinya tidak suka memilih untuk melakukan sebarang bentuk prosedur rawatan perubatan bagi mendapatkan bentuk badan langsing dengan cara yang mudah, penyanyi Nourul Depp akui lebih selesa untuk memilih menggunakan pendekatan secara semula jadi dengan menjalani rutin gaya hidup sihat.

"Maaf, Kami Anti Potong Perut" - Nourul Depp Tak Berkenan Jalani Rawatan Perubatan Untuk Cepat Kurus

Menurutnya, biarpun dibenarkan oleh pihak hospital, namun dirinya tetap enggan melakukan rawatan tersebut.

“Maaf, kami anti potong perut. Tak semula jadi walaupun doktor kata okay. Anti pembedahan itu sahaja, tapi tak anti orang yang dah buat. Itu pilihan masing-masing. Risiko masing-masing. Shortcut tak bawa apa-apa kebaikan, malah merosakkan.”

Ujar Nourul, menjalani gaya hidup sihat merupakan perkara utama yang dilakukannya untuk menguruskan berat badan.

"Maaf, Kami Anti Potong Perut" - Nourul Depp Tak Berkenan Jalani Rawatan Perubatan Untuk Cepat Kurus

“Tapi kena bersenam dulu sampai turun berat. Lepas tu nak pergi sedut ke apa, pergilah. Tapi tak mahu yang potong-potong perut tu, organ dalaman tak mahu kacau. Buat yang semula jadi, jaga makan, kekal aktif, pergi bersenam.”

Katanya yang aktif menjalani aktiviti bersenam, tiada jalan singkat untuk mendapatkan bentuk badan ideal. Segalanya memerlukan pengorbanan kerana kejayaan tidak datang bergolek atau secara sekelip mata.

View this post on Instagram

Buat ja walaupun terasa penat. Nak sihat ni kena usaha. Nak cantik, kena usaha. Nak slim, kena usaha. Nak apa pun, kena usaha. Dia tak mai bergolek atau dengan sekelip mata saja. Semua perlukan masa. Takdak yang ajaib. Kita manusia ni memang dah terbiasa nak apa apa , nak cepat. Walaupun kita tau kelebihan bersabar dan usaha. Shortcut tak bawak apa apa kebaikan. Malah merosakkan. Boleh nak kuruih nak pi liposuction, nak pi tummy tug semua. Tapi kena bersenam dulu sampai turun berat. Lepas tu nak pi sedut ka apa ka, pi la. Tapi takmau yang potong2 perut tu. Organ dalaman tak mau kacau. Buat yang semulajadi. Jaga makan. Stay active. Pi exercise. Buat step by step. Buat apa nak rush. Nak laju laju , nak pi mana? Badan tu dah lama dok bagi makan macam2. Badan kita takdak magic nak ubah la la tu. Nak gemuk ambik masa, nak kurus pun ambik masa. Maaf , kami anti potong perut. Tak semulajadi walaupun doktor kata okay. Anti operation itu saja , tapi tak anti orang yang dah buat. Itu pilihan masing2. Risiko masing2. Exercise. Lepas tu nak pi tummy tug tu takpa. Sebab luaran. Tapi lepas tu lagi hangpa kena exercise untuk jaga. Bukan untuk shortcut cantik sat ja. Lagi banyak qeja nak buat. #nouruldepp #nouruldeppshares #nouruldeppsays #nouruldeppqoutes #ladydepp #teamdivakurusbynouruldepp #divakurusbynouruldepp

A post shared by N O U R U L (@nouruldepp) on

“Badan tu dah lama dok bagi makan macam-macam. Badan kita tak ada magik nak ubah waktu tu juga. Nak gemuk ambil masa, nak kurus pun ambil masa. Semua perlukan masa. Tak ada yang ajaib.”

Sekadar informasi, merupakan antara selebriti tempatan yang terkenal dengan amalan gaya hidup sihat. Sehingga kini, beliau khabarnya sering berkongsi teknik senaman dan pemakanan sihat secara langsung kepada umum di Instagram miliknya.


2 responses to ““Maaf, Kami Anti Potong Perut” – Nourul Depp Tak Berkenan Jalani Rawatan Perubatan Untuk Cepat Kurus”

  1. Anonymous says:

    Sedut2 pun kacau bahagian dalaman jugak apa

    • ryu says:

      sedut tu lemak tu bole grow balik. kalau potong perut, irreversible. selamanya la perut kecik je. kalau da kurus sampai underweight, nak naikkan balik pun sgt susah.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...