Lukisan Mural Di Lorong ‘Street Art’ Kampar Jadi Tarikan Baru Pelancong

Trending

Lukisan Mural Di Lorong ‘Street Art’ Kampar Jadi Tarikan Baru Pelancong

Sebut sahaja negeri Perak, pasti ramai yang tahu dengan kelebihan negeri ini yang menyediakan banyak tempat menarik untuk dikunjungi.

Antaranya ialah lukisan mural ini yang menghiasi dinding bangunan lama di Street Art di bahagian belakang blok bangunan lama Jalan Gopeng Kampar.

Advertisement
mural kamparKhabarnya, lokasi ini juga dianggap bakal menjadi tarikan terbaharu pelancongan di Daerah ini.

Bukan sahaja menarik untuk dikunjungi, tetapi usaha ini diharap mampu menarik minat pelancong tempatan atau luar ke Daerah Kampar. Jika dapat dilihat pada lukisannya juga, memang terperinci dan hidup ya!

Tujuan mural ini dilaksanakan turut berkait dengan kaedah pemasaran kerana jika pengunjung bergambar dengan mural tersebut, ini secara langsung dapat mempromosi kelebihan dan tempat yang disangka lorong terbiar itu,

Ketika ditanya mengenai keputusan untuk melukis mural, ia sebenarnya dilaksana untuk menceria dan menghidupkan semula lorong-lorong belakang yg selama ini terbiar. Yelah daripada biar, bermanfaat juga bila ada yang datang berkunjung.

mural kampar

Buat pengetahuan semua, mural yang dilukis ini berinspirasikan tradisi, sumber alam, alam semulajadi dan industri. Semuanya dilukis oleh pelukis tempatan! Anak Malaysia memang berbakat kan. Jom lah kita datang ramai-ramai

SUMBER

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...