Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Luahan Hati Afdlin Shauki Tentang Isu Dirinya Masuk Umno

Sedih la pulak Abang Nara baca luahan hati Afdlin Shauki tentang isu dirinya yang masuk Umno baru-baru ini. Ramai yang mengutuk, mencaci dan mengeji Afdlin kerana tindakannya itu. Mungkin kalau anda baca luahan hatinya, anda dapat memahami isi hati Afdlin.

afdlin masuk umno

Advertisement

Assalammualaikum

Hi guys, My name is Afdlin Shauki, I am a Malaysian who loves his country just like you, I am a film director, a writer, an actor, a comedian by profession, a father, a husband and a son. I have worked for over 20 years in the entertainment industry and although I was trained as an architect, I decided to join the entertainment industry because it is about making people happy, about making people open their minds to the infinite possibilities that life has to offer through one’s creative endeavors. In a time when there are so many things to frown upon, the arts provide some form of balance to our emotions.

I think over the 20 years, there have been millions of children, teenagers, adults and warga emas who I have entertained and have given at least a brief respite from their hectic daily life. The funny thing is, all this while, I have been an UMNO supporter but nobody cared because nobody knew. My question is that, now I have become an UMNO member, does that suddenly make me an evil person? Does that make me different from whom I was before? Is it wrong to have a point of view?

I am a person who has always spoken my mind, and through my body of work, I have made known things which are important to me.
Have I pissed the government off before? I’m not sure, but I probably have when I did my political comedy satire shows before. I also did the music video ‘UNDILAH’ which was banned by the government for being too political, even my Datin Maimon is taken to be a parody of the first lady, eventhough that is purely coincidental. My father in-law is from the opposition party in Sabah. A lot of my friends in the arts are very vocal supporters of the opposition, but political differences aside, we are still friends and family because at the end of the day we are Malaysians and want the very best for Malaysia.

I know a lot of you are asking why I decided to join UMNO, why now?
Does it really matter?

Advertisement

Those of you who have made up your mind that you do not like me anymore, have already set your thoughts and have judged me. Suddenly I have become unlikeable, even though essentially I have not changed.

For those who genuinely want to know, the reason is that I believe in their mission and ideology, I believe that they are genuine in wanting to have a cleaner more progressive government, genuine in wanting to see us all safe and to prosper. There will always be a few bad hats in any party but the point is that UMNO wants to clean up their act because they know in order to be the people’s choice once again, they have to make that change. I want to be a part of that. I believe in 1 Malaysia, all my films have always had those elements within. I believe positivity begets positivity, the current government isn’t perfect, nor do they claim to be, but if they are genuine in wanting to transform themselves into a better government, then I’m all for it. If there is something that I disagree about with regards to what the party is doing then I will voice it out to the powers that be. Because as a member it is my right to help the party become better.

As a person what I want in life is peace and a chance for all of us to live our lives to the fullest. A place for my children to be able to grow and live safely.

I am still Afdlin Shauki. I am now an UMNO member, but i believe it’s ok to have different political views and still be friends. I am still a social commentator through my art and I will stand and fight for any fellow Malaysians in need, regardless what party they belong to.

Haters will hate everything regardless. Positive people look at situations as possibilities. I am not becoming a politician but now you know my political views. I am still an artiste who will keep on doing his work. To entertain everyone, regardless.

To those who are going to end their relationship with me, I wish you well and all the best in everything you do. To those who might not like the idea but respect my right as a Malaysian too choose, I thank you. To new friends, welcome to the life of Afdlin Shauki… never a dull moment hahaha…. Boboi selalu bikin panassss!

Lastly to everyone:
Don’t judge me for my political inclinations, judge me for the work i have done for my society. But even if you do, it is your right.

Power to the people.
Assalammualaikum.

Afdlin Shauki

Panjang lebar sungguh penerangan Afdlin. Harap-harap anda yang membacanya kini memahami apa yang Afdlin cuba lakukan. Teruskan menyokong Afdlin di laman Facebook Afdlin Shauki.

P.S: Klik sini untuk apatkan plugin waktu solat untuk laman blog anda sekarang!

Advertisement

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

223 Comments

  1. ekot suka jer

    January 6, 2012 at 9:51 am

    “Negeri Pulau Pinang di bawah DAP, semakin maju. Dan masyarakat Melayu di sana tak tertindas pun. Lebih tertindas keadaan mereka ketika bukan aliran pembangkang yg pegang. Yg bising2 dlm tv n paper cakap masyarakat Melayu di sana tertindas sejak DAP pegang tu, smuanya agenda yg diwujudkan sendiri oleh siapa lagi kalau bukan lawan DAP”

    *pala hotak hang melayu kat penang nii takk kena tindas! hg cakap hg dok penang ka??kami dok sini kami tau laa cmna DAP memerintah..ckp len kali pikiq dlu la..jgn main buhh ja ! maii dok sini n qasa cmna??dh qasa cm dok kt singapore dh hg tau..!

    • penang

      January 6, 2012 at 11:05 am

      aku duk penang jgak..takdak apa pun yg tertindas..sapa yg tindas hg..tang mana?bila?macam mana? puiii muhung kuatttt….

  2. mel

    January 6, 2012 at 9:38 am

    come on la..

    “I am a Malaysian who loves his country just like you”

    true n pure malaysian won’t use english all the way dude. tolong lah. kita ada bahasa kita. bukan ke skg ada dasar mbmmbi. macam mana bahasa malaysia hendak dimartabatkan kalau english jugak yang terus digunakan.

    bukan anti atau menghalang penggunaan english tetapi hendak menggalakkan penggunaan bahasa kita sendiri.

  3. TehHijau

    January 6, 2012 at 8:04 am

    Surah Al Ahzab,
    A’uzubillahhiminasyaitonirrojim,

    66) Pada masa muka mereka dibalik-balikkan dalam Neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): Alangkah baiknya kalau kami dahulu (semasa di dunia) taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah.
    67) Dan mereka berkata lagi: Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar.
    68) Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda dan laknatkanlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya!

  4. TehHijau

    January 6, 2012 at 7:56 am

    Bacaan kepada mereka yang berjuang diatas nama BANGSA

    Suatu hari satu pertempuran telah berlaku di antara pihak Islam dengan pihak Musyrik. Kedua-dua belah pihak berjuang dengan hebat untuk mengalahkan antara satu sama lain. Tiba saat pertempuran itu diberhentikan seketika dan kedua-dua pihak pulang ke markas masing-masing.
    Di sana Nabi Muhammad S.A.W dan para sahabat telah berkumpul membincangkan tentang pertempuran yang telah berlaku itu. Peristiwa yang baru mereka alami itu masih terbayang-bayang di ruang mata. Dalam perbincangan itu, mereka begitu kagum dengan salah seorang dari sahabat mereka iaitu, Qotzman. Semasa bertempur dengan musuh, dia kelihatan seperti seekor singa yang lapar membaham mangsanya. Dengan keberaniannya itu, dia telah menjadi buah mulut ketika itu.

    “Tidak seorang pun di antara kita yang dapat menandingi kehebatan Qotzman,” kata salah seorang sahabat.
    Mendengar perkataan itu, Rasulullah pun menjawab, “Sebenarnya dia itu adalah golongan penduduk neraka.”
    Para sahabat menjadi hairan mendengar jawapan Rasulullah itu. Bagaimana seorang yang telah berjuang dengan begitu gagah menegakkan Islam boleh masuk dalam neraka. Para sahabat berpandangan antara satu sama lain apabila mendengar jawapan Rasulullah itu.
    Rasulullah sedar para sahabatnya tidak begitu percaya dengan ceritanya, lantas baginda berkata, “Semasa Qotzman dan Aktsam keluar ke medan perang bersama-sama, Qotzman telah mengalami luka parah akibat ditikam oleh pihak musuh. Badannya dipenuhi dengan darah. Dengan segera Qotzman meletakkan pedangnya ke atas tanah, manakala mata pedang itu pula dihadapkan ke dadanya. Lalu dia terus membenamkan mata pedang itu ke dalam dadanya.”

    “Dia melakukan perbuatan itu adalah kerana dia tidak tahan menanggung kesakitan akibat dari luka yang dialaminya. Akhirnya dia mati bukan kerana berlawan dengan musuhnya, tetapi membunuh dirinya sendiri. Melihatkan keadaannya yang parah, ramai orang menyangka yang dia akan masuk syurga. Tetapi dia telah menunjukkan dirinya sebagai penduduk neraka.”
    Menurut Rasulullah S.A.W lagi, sebelum dia mati, Qotzman ada mengatakan, katanya, “Demi Allah aku berperang bukan kerana agama tetapi hanya sekadar menjaga kehormatan kota Madinah supaya tidak dihancurkan oleh kaum Quraisy. Aku berperang hanyalah untuk MEMBELA KEHORAMATAN KAUMKU. Kalau tidak kerana itu, aku tidak akan berperang.”

    Riwayat ini telah dirawikan oleh Luqman Hakim.

  5. wadio

    January 6, 2012 at 1:33 am

    banyak sgt suasana2 kedai kopi yg pung pang lebih tp habuk pn xde. Sesama gaduh tambah dosa je.

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top
x
Puasa Barakah Bersama