Lepas Dia Tahu Saya curang, Suami Jadi Pendiam Dan Banyak Termenung..

Trending

Lepas Dia Tahu Saya curang, Suami Jadi Pendiam Dan Banyak Termenung..

Saya ingin berkongsi cerita sebagai pengajaran buat semua pembaca agar dapat memberi komen yang membantu saya.

Advertisement

Saya berkahwin dengan suami sudah 9 tahun, sejak 2008. Saya berkahwin atas pilihan keluarga tetapi kami sempat bercinta.

Suami saya seorang yang biasa-biasa sahaja. Tetapi setelah berkahwin, saya tidak dapat menerima suami saya. Saya kurang melayan dia termasuklah nafkah batinnya.

Tetapi mujurlah suami saya seorang yang penyabar.

Dia tetap bersabar dan setia dengan saya. Kami dikurniakan dua orang anak. Saya bahagia bersama suami tetapi perasaan cinta terhadapnya tidak wujud.

Untuk pengetahuan semua, suami saya seorang yang penyabar, rajin, penyayang dan boleh dikatakan cukup sempurna bagi seorang suami. Termasuklah kerja rumah, memasak, menjaga anak semua dia yang uruskan.

Pada tahun 2016, tuhan telah menguji saya di mana saya telah berlaku curang kepada suami. Saya bercinta dengan kawan sekolah saya tanpa pengetahuan suami.

Kami bercinta hampir empat bulan dan saya betul-betul cintakan kekasih saya sehingga terfikir untuk bercerai dengan suami. Saya juga sanggup menipu suami kerana ingin keluar bersama kekasih.

Tetapi tuhan itu Maha Adil. Akhirnya suami ternampak saya dan kekasih berdua-duaan dalam kereta.

Suami tidak melenting, tetapi dia hanya memberikan saya pilihan sama ada mahu memilih untuk terus bersama dia atau kekasih.

Tetapi jika saya memilih untuk bersama kekasih, suami mahu hak penjagaan anak-anak diberikan kepadannya. Saya tidak sanggup berpisah dengan anak-anak.

Sementara kami berbincang mengenai halatuju hubungan kami, suami setiap hari menangis kerana tidak dapat menerima perbuatan saya yang mana dia sangat mempercayai saya sebelum ini.

Sehingga suami dimasukkan ke hospital kerana tidak makan. Suami dimasukkan air kerana badannya lemah, kurang makan.

Saya sedih dan menyesal dengan perbuatan saya.

Selama kami berkahwin, suami sentiasa buat kejutan untuk saya setiap hari yang bermakna baginya. Boleh dikatakan suami sentiasa cuba membahagiakan saya.

Akhirnya saya memilih suami kerana dia dapat membahagiakan saya.

Masalahnya sekarang, suami saya tidak lagi seperti dulu. Dari seorang periang, selalu bergurau dengan saya, kini menjadi pendiam dan banyak termenung. Dia yang dulunya aktif bersukan, kini lebih suka berdiam dan termenung. Mungkin sukar baginya untuk menerima semua ini.

Tolong bagi saya nasihat macam mana saya buat suami saya kembali menjadi seorang yang periang, yang suka buat lawak untuk saya? Saya rindukan suami saya yang dulu.

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

23 Comments

  1. Guy

    May 23, 2017 at 10:19 am

    Lelaki tu heartbreak…and dia diam dan banyak termenung sebab dia terfikir…selama ni dia buat everything..try bahagiakn isterinya…but isterinya still boleh buat mcm tu…dia terima isterinya semula..tetapi tidak lagi ada percaya…terus teranglah dengan dia…bagi dia jelas semua..dan kalau nak baiki hubungan…janganlh cuma cakap awak sayang suami awak tu…tunjukkan…dulu dia tunjuk effort pada awak…balasan awak padanya yang sebaliknya…kini..awaklh tunjuk effort pada dia…bagi dia trust balik..trust take years to build..but take second to break..

  2. wak kacang

    April 14, 2017 at 4:00 am

    tu namanya hukuman dunia. suami tu dah berubah sbb kesilapan kita. orang yg terima hukuman kat dalam penjara pun rindukan rumah dia yg lama. bukan rumah jeriji besi baru tu. ni semua soal masa. DOA, USAHA, TAWAKKAL. hanya Allah shj yg boleh membolak-balikkan hati hambanya. takda cara mudah. syukur kak. masih sebumbung dgnnya. so itu sebagai booster utk usaha. pandai2lah. tunjuk kat dia yg awak benar2 syg dia. dan yg penting benar2 insaf dan kesal dgn perbuatan lampau tu

  3. mama yus

    April 13, 2017 at 6:30 pm

    mohon ampun dan petunjuk dr allah… ajak la solat b”jemaah bersama dan minta maaf dgn nya seikhlas hati… insyaallah stp yang berlaku pasti ada hikmahnaya, kita hamba allah xkan terlepas dari melakukan kesilapan…