Lelaki Berkongsi Kejayaan Memiliki Mustang Secara Tunai, Undang Kecaman Netizen

Trending

Lelaki Berkongsi Kejayaan Memiliki Mustang Secara Tunai, Undang Kecaman Netizen

Seorang lelaki berkongsi di Facebooknya Afiq Masri Network, berkongsi tentang kejayaannya memilik kereta berjenama Ford Mustang secara tunai hasil dari kerja kerasnya selama setahun.

Dia menyatakan kejayaannya itu adalah hasil menjadi agen Kek Coklat Moist dari Surico Malaysia. Kereta yang dibelinya itu turut dicat dengan warna ilham dari warna kotak kek Surico tersebut.

Advertisement

Kereta idaman sejak berumur 5 tahun

Dalam perkongsiaanya itu dia memberitahu kereta Ford Mustang tersebut merupakan kereta idamannya sejak berumur 5 tahun lagi.

Kereta itu dikatakan dibeli secara tunai dengan nilai RM1.5 juta serta berkelajuan 7.5 kuasa kuda. Menurutnya, di kawasan Sungai Petani hanyadiaseorang yang memiliki kereta tersebut.
Perkongsiannya itu telah mengundang kecaman dan pelbagai reaksi daripada netizen. Ada yang menyatakan kereta itu hanyalah kereta pinjam sahaja. Netizen turut memberitahu kereta tersebut tidaklah berharga seperti yang dikatakan.

Hanyalah gimik pemasaran sahaja

Bagaimanapun, rata-rata netizen menyatakan perkongsiannya itu adalah merupakan gimik atau strategi pemasaran sahaja. Perkongsiannya itu yang disifatkan sebagai riak dan sengaja mengundang kecaman agar mendapat perhatian dan pasaran dari orang ramai.

Ramai juga diantara netizen menasihatkannya supaya tidak menunjukkan sifat riak dan sombong tidak kiralah apa jua tujuan dia berkongsi statusnya itu.

Sumber

Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook & Twitter Amazingnara untuk mendapatkan berita sensasi dan terkini di seluruh dunia.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...