Langgar SOP, Warganegara Asing Akan Diusir Pulang, Nama Di ‘Blacklist’ Dari Memasuki Malaysia

Berita

Langgar SOP, Warganegara Asing Akan Diusir Pulang, Nama Di ‘Blacklist’ Dari Memasuki Malaysia

Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Khairul Dzaimee Daud berkata warganegara asing yang melanggar peraturan prosedur operasi standard (SOP) COVID-19 boleh dikenakan tindakan pembatalan pas serta sebarang kemudahan imigresen yang telah diberikan untuk mereka.

Dalam pada itu, beliau turut berkata individu yang didapati sememangnya bersalah juga akan diusir pulang ke negara asal serta disenaraihitamkan nama dari memasuki Malaysia semula.

Advertisement
'Karen' tak pakai pelitup mukaSumber : Google 

Tambahnya lagi, sejak kebelakangan ini tular di media sosial isu warganegara asing yang melanggar SOP yang telah ditetapkan, malah ada juga individu dikalangan mereka yang sengaja mencabar pihak berkuasa yang mengambil tindakan keatas kesalahan yang dilakukan mereka.

Sebelum ini hangat di setiap platform media sosial dimana seorang wanita warga asing yang tidak memakai pelitup muka meluahkan rasa marah apabila beliau tidak dibenarkan memasuki kedai butik mewah di pusat membeli-belah Suria KLCC, bulan lepas.

Karen
1 bulan lalu

Buat Hal Di KLCC, Minah Saleh 'Karen' Akhirnya Dikompaun RM3,000

 

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Astro Awani

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...