Lamborghini Veneno: Hanya 3 Unit Sahaja Dikeluarkan

Trending

Lamborghini Veneno: Hanya 3 Unit Sahaja Dikeluarkan

Sempena menyambut ulang tahun syarikat mereka yang ke-50, Lamborghini memperlihatkan Lamborghini Veneno di Pameran Kereta Geneva. Nama Veneno diambil dari lembu yang tekorban di gelanggang Matador. Veneno ialah seekor lembu yang terkenal pada tahun 1914 kerana kepantasannya dan berjaya membunuh seorang matador. Veneno dikeluarkan dengan enjin V12 6.5 liter 750 kuasa kuda dan dibina hampir sepenuhnya menggunakan gentian karbon. Kelajuan maksimumnya pula ialah 354 kilometer sejam! Lamborghini Veneno hanya dihasilkan 3 bijik sahaja dan setiap satu dijual dengan harga USD 3.9 Juta (RM12 Juta). kesemua 3 kereta ini telh ditempah. gua syak pak arab yang beli, tak pun sultan brunei tak pun TMJ, haa mana tahu kan TMJ dengar kata nak buat muzium kereta untuk orang johor.

001-lamborghini-veneno

Advertisement

002-lamborghini-veneno

003-lamborghini-veneno

004-lamborghini-veneno

005-lamborghini-veneno

Sumber: BlogSerius, Core77, Autoblog

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

4 Comments

  1. dada

    March 8, 2013 at 10:56 am

    ‘haa mana tahu kan TMJ dengar kata nak buat muzium kereta untuk orang johor’ sultan johor y nak buka muzium kereta..ni kenal ke x ni TMJ ngn sultan Johor??? ckp klu xde research mmg memalukan…

  2. ira

    March 7, 2013 at 6:10 pm

    Amboi abg nara… asik petik TMJ je.. perli ke hape?

  3. ikan

    March 7, 2013 at 4:41 pm

    lagi bertuah bini/gf lelaki yg beli tu.

  4. minat keta

    March 7, 2013 at 4:20 pm

    perh siapa la y bertuah memilikinya tuu…

Loading...