Kucing Berkepala Dua Yang Nazak Berjaya Diselamatkan

Trending

Kucing Berkepala Dua Yang Nazak Berjaya Diselamatkan

Beberapa hari lalu tukar gambar di media sosial yang memaparkan kucing yang mempunyai 2 kepala.

Advertisement

Kucing tu diberi nama Bettie Bee mempunyai keadaan kongenital yang sangat jarang dialami oleh kucing lain iaitu ‘craniofacial duplication.’ yang menyebabkan anak kucing itu mempunyai dua hidung, dua mulut, dan tiga mata.

Keadaan anak kucing tersebut dalam keadaan yang sihat tetapi mempunyai dua mulut adalah cabaran untuk menjaga anak kucing tersebut. Pemilik anak kucing tersebut terpaksa meminta bantuan pakar dalam menjaga anak kucing tersebut yang mahir dalam penjagaan kucing kurang upaya.

Pada awalnya anak kucing tersebut mungkin tidak bertahan lama kerana masalah untuk makan. Selepas diberikan kepada pakar untuk menjaganya, anak kucing tersebut terpaksa menggunakan tiub untuk diberi makanan.

Kesihatan kucing tersebut semakin pulih dan anak kucing tersebut sudah boleh menggunakan mulutnya untuk makan.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...