Written by Bella | February 28th, 2019

Gara-gara kontroversi Aliff Aziz berlaku curang dengan isterinya Bella Astillah, nama penyanyi dan pelakon Alif Satar turut terjejas.

Sekali lagi netizen membuat jenaka yang sama kononnya mereka keliru dan menyangkakan kedua-duanya adalah individu yang sama. Sampaikan ada yang kata mereka tertipu dengan imej Alif Satar yang selalu keluar di kaca televisyen ketika solat Jumaat di Masjid Negara tetapi hakikatnya tidak setia kepada isteri. Teruk juga kecaman yang diterima.

Bengang dengan segala komen yang dilemparkan sedangkan suaminya tidak bersalah, isteri Aliff Satar iaitu Shadila Halid menerusi Insta Stories memberi respon berhubung isu tersebut. Shadila menyifatkan lawak mengaitkan suaminya itu sudah lapuk dan tidak lagi kelakar.

Hati isteri mana yang tidak marah sekiranya suami menerima pelbagai kecaman dan kritikan atas kesalahan yang beliau tidak lakukan? Mungkin netizen dah boleh berhenti ‘troll’ Alif Satar, memang tidak kelakar kalau dah mengguris hati orang lain.

15 responses to Kontroversi Aliff Aziz Curang Tapi Alif Satar Pula Kena Tempiasnya

  1. Anonymous says:

    itu bermakne “rakyat malaysia dh sakit”..selepas tempoh 100 hri dh lepas

    • Anonymous says:

      Pening dah la baca gosip Aliff dan Octopus! Byk sangat nk kena kupas bawang minggu ni. Baru nk rehat kes baru timbul. Belum sempat asah pisau…

      • Nyah Gebu says:

        Tak takot musibah ke pergi disko dgn laki org pulok tu eeee… sis patutlah tsunami dan bencana xde sebab pondan je kan yg salah? PU dan Da’i lembut mana? Buat2 lena ke pasal isu Oktopus dan Alip ni? Lahaiiii..

        • lilo says:

          semenjak adanya zizan, johan n nabil, semua org nk jd pelawak.. semua nk melawak skrg.. dengar radio, amik DJ pelawak.. tgk TV, amik pengacara pelawak.. semua nk amik pelawak.. tu belum tgk IG.. semua org nk wat video lawak.. ruangan komen IG kosmo, metro smpi kes2 besar cmni masih lg nk melawak.. nk jadi penceramah, kena juga selitkan lawak supaya org x bosan..

          dah nk masuk 2020 kot.. cuba la berubah.. boleh melawak.. tp bukan 24 jam

  2. gg says:

    entah. aku pon menyampah gk x hbis2 wat lawak bodoh konon keliru aliff aziz gn aliff satar. sudah2 la tu wat lawak bodoh yg sama mcm 2 thn lepas. x kelakar langsung menyampah lg ade la. nk dpt byk likes pon agak2 laa..

    • Anonymous says:

      Aku perasan, selain geng bawang, wujud geng belacan. Geng belacan ni sejenis yang cuba buat lame jokes.Contoh kes aliff aziz & aliff satar ni lah. Ada lg, lepas tu kalau pegi dkt ig yg dikecam, ada lah komen belacan ‘aku datang sini sbb nak tgk org komen je’, ‘get reading geng2 bawang bakal datang’, ‘aku terpaksa ambil cuti nak fikir gosip sipolan sipolan’ dan byk lg lah. sumpah tak kelakar pun sbb ramai tulis/cakap benda yg sama. kalau sorg dua je ckp, mungkin la nmpk kelakar.

      • belacn cili kering says:

        sorang dua yg tunjuk kelakar tidak menonjolkan identiti yg sebenar, bersembunyi dlm anon logo hijau

      • Anonymous says:

        nk buek camno dh mantan PM pun kaki melawak…y aku tgk org y ske buat lame joke bdk2 br nk tumbuh bulu..elok laa tu geng dgn malu apa bossskuurr…lawak apa bosskuurr…bukan beshe-beshe….meluat btl aku tgk..

  3. Anonymous says:

    lain kali aku nk pegi ke kaunter gomen, aku nk baca bismilaah byk2, takut di uji kelewatan berjam2..hrp iman aku kuat

  4. Anonymous says:

    jika hujan lebat, anda yg bekerja tidak dibenarkan balik dlm cuaca mcm itu. Tpi saya akan pulang juga..kerana waktu lebat mcm ni org tak mahu balik, maka jalan x jam..

  5. Anonymous says:

    diminta angkatan regim bawang pendekkan komen2 anda kerana byk lagi yg perlu dibaca.. sekian!

  6. tu jer says:

    panas giler 2 3 hari nih. suhu mencecah hampir 36 dar.cel. minum air putih masak banyak2 gaisss..tu jer

  7. Anonymous says:

    aliff aziz mcm biasa laaa.. buat taik kt bini asek2 curang…. cuci tgn kaki sok2 buat lagi…
    si bella pun bodoh dah laki mcm tu kecoh kt media… settle hal laki bini diam2 dlm umah sudah… laki sendiri yg kaki pompuan… sblm kawin pun dh tau… ingat dpt nonok bella tu sedap sgt kerrrr…. sure lah aliff aziz tu cari yg lain pulak

    • Anonymous says:

      dlm metro kot, ada tajuk “bella mahu bersemuka dgn octopus”

      apalah bella ni, kenapa octopus yg x mahu bersemuka dulu.

      nmpk sgt..lemah dlm hati, syg terlampau kat AA.

      • wakakaa says:

        ramai dah perasan si bella tu nk pung pang jer lebih… laki curang bising2 kt media mintak netizen kasihan… sah2 dh tau dr zaman bercinta aliff memang dh gatal dgn pompuan lain… nak jgk kawin ala2 tempias tumpang glamor retisss gittuuu…

        aku confident bella tak kan fail kan penceraian lah even aliff ni kawin lain… nk bising2 jer dr dulu perangai..