“Kita Terlalu Hype Orang Luar..” – Viral Namun Tak Ditawarkan ‘Job’, Imran Bard Bahas ‘Double Standard’ Di Kalangan ‘Influencer’

Kehidupan

“Kita Terlalu Hype Orang Luar..” – Viral Namun Tak Ditawarkan ‘Job’, Imran Bard Bahas ‘Double Standard’ Di Kalangan ‘Influencer’

Personaliti media sosial yang sering tular dikenali sebagai Imran Bard meluahkan rasa kecewa dan kesal kerana tidak diberikan peluang pekerjaan sama rata dengan pempengaruh atau selebriti yang berasal dari luar negara.

Tidak ditawarkan kerja di Korea

Imran meluahkan pendapatnya itu menerusi video yang dimuat naik di laman TikTok. Katanya, sejak fenomena video ‘gwenchana’ yang sempat tular itu, dia belum pernah ditawarkan sebarang kerja di Korea meskipun videonya itu viral di negara tersebut.

Advertisement

Aku viral gila dekat Korea, banyak media dan PR termasuk taman tema dekat sana pakai sound aku. Mereka perasan kewujudan aku tapi tak ada pun dapat job pergi Korea.

 

Tak ada pun dipanggil interview sebagai ‘Gwenchana Guy’. Aku sanggup la beli sendiri tiket pergi Korea.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Barddieㄹ (@imranbard)

Orang Malaysia pentingkan orang luar

Bukan itu sahaja, Imran turut berpendapat individu berasal dari negara luar sering diberi peluang pekerjaan di negara kita berbanding dengan orang Malaysia sendiri. Berbeza dengan negara seperti Korea yang terlihat lebih menghargai serta bantu menaikkan orang-orang mereka.

Aku viral dekat sana, tapi tak dapat pun job. Bila orang Korea datang Malaysia dia cuma cakap ‘apa khabar’, ‘saya sayang Malaysia’, terus viral dan terus dapat job dekat sini.

 

Kita lebih utamakan orang luar daripada orang kita, ini kesilapan orang Malaysia dan apa yang Korea buat tu betul. Kita terlalu hype orang luar dan sampai nak jatuhkan orang sendiri tu sangat tak boleh diterima.

@imeranbrad kita terlalu hype orang luar #imranbard #fyp ♬ original sound – imeranbrad

Selain itu, kami kongsikan juga artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

Syafiqah aina
3 weeks ago

"Berbeza Dengan Kami Dahulu" - 'Influencer' Tayang Gaya Hidup Mewah Di MedSos, Aina Pesan Hijabi Agar Tidak Mudah Tertipu

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...