Kisah Chewing Gum Dilarang Di Singapore

Trending

Kisah Chewing Gum Dilarang Di Singapore

Semua tahu kan bahawa chewing gum ni adalah barang yang sangat dilarang di singapore, Dan gua nak kongsi satu cerita dengan korang.

sebab chewing-gum-di ban di singapore

Advertisement

> Ada satu cerita, PM Singapore pegi ke Thailand , dia makan malam dengan
Raja Siam .

> Mula-mula diorang makan udang, PM Singapore tanya kat Raja Siam lepas
makan udang, apa orang Thailand buat dengan kulit udang?

> Raja Siam jawab : Kami tak buat apa. Kami buang aje.

> PM Singapore : Ooo kat Singapore , kami recycle kulit udang jadik
keropok udang, lepas tu kami eksport ke Thailand …

> Lepas tu diorang makan limau plak. PM Singapore tanya lagi : Lepas
makan limau, apa orang Thailand buat dengan kulit limau??

> Raja Siam jawab : Kami tak buat apa, kami buang aje.

> PM Singapore : Ooo kat Singapore , kami recycle kulit limau jadik Jus
Limau, lepas tu kami eksport ke Thailand .

> Last sekali, diorang makan chewing gum. Seperti biasa PM Singapore pun
tanya : Apa orang Thailand buat dengan chewing gum yang dah dimakan??

> Raja Siam jawab : Kami tak buat apa, kami buang aje.

> PM Singapore : Ooo kat Singapore , lepas makan chewing gum, kami
recycle jadik kondom, lepas tu kami eksport ke Thailand .

> Raja Siam plak tanya: Apa orang singapore buat dengan kondom selepas
digunakan??

> PM Singapore jawab : Kami tak buat apa, kami buang aje.

> Raja Siam : Ooo kat Thailand , lepas guna kondom, kami recycle jadik
chewing gum, lepas tu kami eksport ke Singapore .

> Erk! Muka PM Singapore jadik merah padam dan sebaik saja PM Singapore
Balik ke negaranya, dia terus ban chewing gum di Singapore , sampai
sekarang!

kredit: Sukan Star

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

6 Comments

  1. nora

    January 29, 2013 at 11:30 pm

    dah kira kurang ajar uncalled for.tau kah anda yang saya minta baca blog ini..tapi dah kerana
    Kurang ajar.nqk joke tsk tenguk tempat tak sedar diri sendiri..pergi telan bomlah kau nara.gi to the deepest hhell

  2. bosan gila kau ni

    January 29, 2013 at 9:37 pm

    Cite lama lah. Bosanny copy paste orang punya jee

  3. Kak Jemah

    January 29, 2013 at 7:07 pm

    Pandai je abg Nara ni..Spore kan mmg utamakan kebersihan,ludah sepah2 pun tak boleh,apa lg buang smpah sepah2,klu chewing gum kan org dah makan suka tampal sana tmpal sini,tmpal bwh meja tampal tepi dinding..Spore kan kecik tu benda mcm tu pun diorg amik kira.

  4. didi tak makan singgam

    January 29, 2013 at 7:02 pm

    lawak!

  5. kak timah

    January 29, 2013 at 6:05 pm

    first . .hehehe

Loading...