“Kira ‘Profit’ Bukan Macam Tu” – Lelaki Kira Jualan Chef Ammar Lebih RM2 Juta Sebulan, Kena ‘Sekolah’ Dengan Netizen

Hiburan

“Kira ‘Profit’ Bukan Macam Tu” – Lelaki Kira Jualan Chef Ammar Lebih RM2 Juta Sebulan, Kena ‘Sekolah’ Dengan Netizen

Sebuah video dimuat naik oleh seorang pemuda di TikTok mendapat perhatian ramai warganet baru-baru ini.

Menerusi rakaman berkenaan, pemuda dikenali sebagai Arif itu telah membuat ‘kira-kira’ jumlah jualan kedua-dua jenis nasi arab dijual oleh Chef Ammar.

Advertisement

8 bulan lalu

(VIDEO) "Jangan Ingat Bulan Puasa Takde Orang Buat Benda Terkutuk"- Bazar Chef Ammar Di USJ Ditutup

Difahamkan, Arif sendiri telah bertanya kepada salah seorang staf Chef Ammar jumlah bungkusan yang berjaya terjual dalam sehari.

1,200 untuk ayam, 1,200 untuk kambing.”

Arif kemudian membuat kiraan jumlah jualan diperolehi chef itu dalam sehari. Jika mengikut kiraannya, Chef Ammar mendapat jumlah jualan sebanyak RM90,000 sehari dan dalam tempoh 30 hari iaitu sepanjang bulan Ramadan, jumlahnya mencecah RM2.7 juta!

@arifaimanahmad

Setiap tahun konsisten, terbaik ???

? original sound – Arif Aiman – Arif Aiman

Bagaimanapun, video Arif itu mendapat pelbagai reaksi dan komen daripada netizen di mana rata-ratanya mengatakan bukan begitu caranya untuk membuat perkiraan.

Menurut mereka, kiraan Arif itu adalah jumlah jualan bukanlah keuntungan seperti yang dikatakan oleh pemuda berkenaan.

Bukan hanya netizen tetapi video itu turut mendapat perhatian Chef Ammar sendiri yang meninggalkan komen.

Chef Ammar itu meminta agar Arif tidak membuat ‘content’ sewenang-wenang memandangkan keuntungan bukannya dapat secara maksima.

Sebaliknya banyak perkara perlu diambil kira seperti gaji pekerja, bayaran sewa premis beberapa restoran miliknya, kos bahan-bahan serta macam-macam lagi.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

5 Comments

  1. Anonymous

    April 23, 2022 at 10:08 am

    Yg sbnarnye ini la keburukan hp dn media sosial, sana upload, sini balas, sini upload, sana balas, last² smue org dpt dosa je…

  2. Anonymous

    April 23, 2022 at 8:20 am

    Dia kira ke apa ke..kn benda viral..dia que panjang untuk dapatkan jualan tu, saya ada tengok video dia kat youtube, dia que dari jam 1.15 pm hingga dalam pukul 3, dia kira pun dia ada cakap belum tolak gaji pekerja dan yg lain nya..dia skdar kira saja2..kalau betul dia sibuk, tntu dia tanya lagi seorg2 perkerja, eyh gaji kau berapa, tanya lagi gaji kau yg seorang tu berapa,tempat lain jualan berapa,mcmna gji mereka..tapi x ada pun mcm tu,dia tnya tmpt dia que tu je.chef pun satu, spatut nya dia sbagai pelanggan dah letih que, dah bayar harga sekian2, sibuk juga nak up kn kesalahan org kasihan, manusia asyik cari yg salah tanpa mengatahui perkara sebenar, ni umpama 100 org kecam yg baca pun ikut2 nak kecam..walhal tengok youtube dia pun belum.org hentam diri pun nak ikut hentam, konon x nak ktinggalan isu semasa.Boleh jatuh fitnah.kasihan dan sedih betul aku baca..aku baru je tengok youtube dia,aku bukan peminat mana2 pihak, tapi pls lah tanam dalam hati untuk tidak cari kesilapan..benda mcm tu pun boleh jadi kecoh 1 malaysia. Di bulan Ramadhan ni muhasabah lh kita..tengok dan fahami kata2 dia tengok youtube dia.

  3. Anonymous

    April 23, 2022 at 12:29 am

    betul la ckp chef ammar tu. cuba gi kire untung mekdi kfc sehari berapa. sibuk sgt nak jaga tepi kain business makan yang takat 4 restaurant. ni seb baik chef ammar. kalau ko sibukkan chef wan punye untung. tadah je la telinga ko kena hamun lol

  4. Anonymous

    April 22, 2022 at 8:55 pm

    X ada kerja ke smpai kira duit org berapa dapat.

  5. Zioe

    April 22, 2022 at 6:53 pm

    Paling x suka org terlalu sibuk hitung pendapatan org lain…..dah tu salah kira pulak tu…menyibuk…

Loading...