March 6th, 2020

Baru-baru ini kecoh dengan dakwaan mengaitkan nama Datuk Seri Aliff Syukri memukul anak angkatnya, Ameena yang baru sahaja berusia dua tahun. Rata-rata netizen berang dengan tindakannya itu sehingga “menyerang” akaun Instagram usahawan kosmetik itu bagi menuntut penjelasan berhubung isu tersebut.

aliff syukri pukul anak angkat

Terbaru, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Fadzil Ahmat dalam satu kenyataan mengesahkan bahawa pihak polis telah pun menahan Aliff bagi membantu siasatan berhubung dakwaan dia mendera anak angkat perempuannya semalam.

Bagaimanapun, Aliff telah dibebaskan dengan jaminan polis pada hari sama sebaik sahaja siasatan ke atasnya selesai dijalankan.

aliff syukri dibebaskan jaminan polis

Tangkapan dibuat ke atas Datuk Aliff, semalam. Siasatan dijalankan dan dia dibebaskan dengan jaminan polis.

Polis kini sedang menjalankan siasatan dan akan memanggil saksi yang ada kaitan dengan kes berkenaan. Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 31(1) Akta Kanak-kanak 2012.

ameena aliff syukri

Terdahulu, Fadzil mengesahkan pihaknya ada menerima satu laporan polis daripada pembantu rumah Aliff pada hari Sabtu lalu.

Berdasarkan laporan polis yang diterima pada 3.55 petang itu, pengadu memaklumkan suspek memukul anak angkat yang berada di kediamannya sewaktu ingin merakam gelagat kanak-kanak itu sedang menangis untuk publisiti.

Sumber Berita : BH ONLINE


11 responses to “Kes Pukul Anak Angkat, Aliff Syukri Dibebaskan Dengan Jaminan Polis”

  1. Amoi says:

    aku mmg thp bengang tgk si aliff ni..aku hrp sgt ALLAH tarik balik nikmat yg ALLAH bg dkt dia…hidup sgt bongkak smp anak angkat pun dipukul semata2 utk publisiti.. Ya ALLAH..aku mmg kesian sgt dkt ameena..tgk muka dia terbyg muka anak aku yg sebaya dgn ameena…ape lah nasib budak tu lepas ni…mmg bagus la mak si Qayyum tu amik balik..x salah aku, salah 1 sbb mak dia amik balik, kes2 mcm ni agaknya..sbb tu bila kuar video tunjal kepala tu, mak dia terus amik…mebi b4 ni xde bukti…Semoga ALLAH lindung Ameena dari keluarka yang dera dia..ameen…

Loading...