July 4th, 2020

Setelah berubah penampilan menjadi lebih kurus dari sebelum ini, penyanyi Ifa Raziah kesal apabila dituduh membuat pembedahan Bariatrik, atau dalam kata mudah, pembedahan memotong usus untuk mencapai berat idaman.

Ifa Raziah yang ditemui Astro Gempak meluahkan rasa kekesalan apabila ramai netizen seolah menyimpan hasad dengki terrhadap dirinya sedangkan dia tidak pernah mengambil tahu perihal orang lain.

“Kenapa la hitam sangat hati tu? Saya tak pernah kacau hidup orang lain selama ini. Yang ramai fitnah saya tuduh saya buang usus itu mungkin ada masalah dengan diri sendiri,”

View this post on Instagram

*PANAS HATI TGK MISS DIVA??PANAS PANAS?* . Kenapa nak cemburukan MISS DIVA?? Sbb semakin Muda & semakin Jelita, KURUS , SYANTIK & LENTIK? . Dalam Hidup Kita diberikan PILIHAN .. Mahu jadi GEMOK atau jadi KURUS?? Tepuk Dada tanya selera .. kalau korang masih taknak berubah menjadi sesorg yg SIHAT & CANTIK.. so korang boleh teruskan Hidup dgn cara skrg dan tidak ada seorg pun dlm dunia ni boleh memaksa korang.. ???? KEPUTUSAN HANYA DI TANGAN ANDA? . . Tapi kalau masih berada di tahap hidup yang sama, sampai bila-bila tak kan terbina keyakinan diri tu. . . JANGAN LAH RISAU! Consume Solidmolid je Uolss takyah susah-susah nak kene pakai banyak produk. Solidmolid je dah boleh buat anda . ? KAWAL nafsu makan ? Jadi AWET MUDA ? BAKAR LEMAK 10x ganda ? MENEGANGKAN kulit ? MENCERAHKAN kulit ?sentiasa BERTENAGA sepanjang hari ? MENGURANGKAN selulit ? MENGAWAL hormon badan . . . . . BARU LA KURUS CANTIK LENTIK UOSLSS. . . ? WS no dibawah untuk pembelian wasap.my/60193722975 wasap.my/60193722975.. . . #ifaraziah #pukpukpukk #solidmolid #solidberry #solidmolidbyifaraziah #stokistwanted #agentwanted #detox #kuruscantiklentik #malaysiaonlineshop #onlineshopping #missdiva2020 #viral #ltiktok #ShoppeeMY #lebihhavoc #pastimantap #ceo #missdiva #starvendors #covid19 #trending #starvendorsmegarayafest2021

A post shared by MISS DIVA IFA RAZIAH (@ifa_raziah) on

Ifa juga memberitahu, dia pernah menceritakan mengenai suka duka perjalanannya untuk menjadi kurus seperti yang dilihat sekarang ini. Ifa turut mengakui dahulunya dia  tidak makan nasi dan sangat menjaga pemakanan ketika fasa awal proses menguruskan badan.Kini, Ifa Raziah sudah mula menjamah nasi tiga kali seminggu, itupun hanya satu kali sehari.

View this post on Instagram

Miss Diva nak ajar cara pengambilan Rangkaian Produk *SERIFA BEAUTY* . . SOLIDMOLID bertindak sebagai pembakar Lemak di minum ketika bersarapan di waktu pagi shj caranya amik 1 sachet & dibancuhkan dgn air panas minum sehari sekali shj.?? SOLIDBERRY bertindak sebagai detox di mkn ketika sebelum tidur amik 1 sachet hanya sehari sekali shj.?? . . . PROMO PKPP MASIH ONZZZZ! ?? Jom grab stok promo Solid Molid sekarang!!!! Beli 4 kotak Solid Molid PERCUMA Beg Xclusive SERIFA BEAUTY & FACE MASK SOLIDMOLID ? Free Postage hanya dr @solidmolidhq . . Jom kuruskan badan untuk beribadah kerana ia adalah HIJRAH. Lakukan amalan dan niat yang mulia ? SIHAT KURUS CANTIK LENTIKKK wasap.my/60193722975 wasap.my/60193722975 . . #ifaraziah #pukpukpukk #solidmolid #solidmolidbyIfaraziah #solidberry #kuruscantiklentik #malaysia #singapore #onlineshopping #covid19 #lebihhavoc #ShoppeeMY#ifaraziah #ceo #missdiva #tiktok #starvendors #trending #tiktokviral #tiktokmalaysia #detox #starvendorsmegarayafest2021

A post shared by MISS DIVA IFA RAZIAH (@ifa_raziah) on

Tambahnya lagi, apa yang membuatkan dirinya sedih dan kesal kerana ada sesetengah netizen menuduhnya menjalani prosedur menguruskan badan secara ekspress iaitu dengan menjalani pembedahan membuang usus, dan kemudiannya menjual produk kurus iaitu Solid Molid yang didakwa mereka adalah palsu.

“Saya jual produk Solid Molid kerana saya kurus dengan bantuan produk saya sendiri. Jadi saya kongsi kepada umum untuk kebaikan bersama. Salah ke? Habis tu sebelum-sebelum in testimoni yang berjaya kurus, turunkan berat bada dengan Solid Molid tu semua potong usus ke?

 Walau bagaimanapun, dia kini hanya berserah kepada Yang Maha Esa setiap kali mendengar lontaran fitnah daripada masyarakat terhadap dirinya. Dia juga berharap orang di luar sana yang tidak senang duduk melihat kejayaan dia ketika ini sehingga sampai ingin menjatuhkan reputasi produknya itu supaya menghentikan fitnah terhadap diri dan perniagaannya.

Sumber: Astro Gempak


3 responses to “Kena Tuduh Buat Pembedahan Buang Usus Setelah Kurus Mendadak, Ifa Raziah Tempelak Netizen Hati Hitam”

  1. whatDuh says:

    Auta banyak kakak ni..nampak sgt banyak renovation interior exterior..kita kasi pecah la!!!

  2. Anonymous says:

    Solid Molid Ifa Raziah diharamkan penjualan di Singapura oleh HSA S’pore kerana mengandungi bahan terlarang. Ada pengguna mengalami kesan sampingan setelah minum Solid Molid Ifa Raziah. Boleh Google utk baca article sepenuhnya.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...