Kemas Kini IOS 14, Butang ‘Back Tap’ Adalah Penukar Permainan

Teknologi

Kemas Kini IOS 14, Butang ‘Back Tap’ Adalah Penukar Permainan

Terkini, kemas kini iOS 14 Apple yang mempunyai butang rahsia ‘Back Tap’ tidak diketahui ramai. Ia membolehkan pengguna Iphone untuk mengawal peranti mereka dengan tap dua atau tiga kali di bahagian belakang.

Pasti ramai yang tidak tahu akan butang rahsia ini yang memudahkan orang ramai untuk mengawal peranti mereka.

Advertisement

Bagi kemas kini iOS 14 yang terkini, Apple memaklumkan butang tersembunyi yang berada di hujung jari pengguna selama ini.

iOS 14

Ianya disebut ‘Back Tap’ ialah ciri yang harus diaktifkan pada ‘Setting’ Iphone masing-masing. Ia akan memberikan beberapa feature yang dapat dikawal dengan ‘Double Tap’ atau ‘Triple Tap’.

Pengguna boleh memilih untuk berapa kali ‘Tap’ dan ianya tidak menjadi masalah termasuk menggunakannya untuk mengambil tangkapan layar atau mengubah muzik ke atas dan ke bawah.

Advertisement

Untuk menghidupkannya, anda perlu ke Setting>General>Software Update pada Iphone untuk memeriksa kemas kini.

Sekiranya ada, klik kemas kini dan muat turun. Tunggu sehingga peranti memasang dan anda boleh menggunakannya.

SUMBER

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...